شناسهٔ خبر: 68581214 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«تولد یک رویا» در نمایشگاه سقاخانه

نمایشگاه سقاخانه «تولد یک رویا» ۲۳ شهریور در گالری جاوید برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شایان شعبان ـ نقاش و پژوهشگر هنر ـ کیوریتور این نمایشگاه است.

او درباره جزئیات برگزاری این نمایشگاه گفت، نمایشگاه سقاخانه تولد یک رویا به بررسی مهم‌ترین جریان هنری ایران معاصر یعنی جنبش سقاخانه در نگاهی پژوهش محور می‌پردازد.

در این نمایشگاه ۲۲ اثر از ۹ هنرمند جنبش سقاخانه به نمایش درآمده است، آثاری دیده‌نشده و بدیع از ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، پرویز تناولی، حسین زنده‌رودی، مسعود عربشاهی، منصور قندریز و بهزاد گلپایگانی در نمایشگاه سقاخانه تولد یک رویا ارائه شده است.

او درباره نام‌گذاری این نمایشگاه گفت: در طی قرن اخیر ایرانیان همواره در پی احیای یک مکتب هنری ملی بودند که با تلاش‌های ناکامی همراه بود اما سقاخانه شاید این رویای جمعی را به حقیقت رساند از طرفی در طی دهه اخیر من نیز به عنوان یک پژوهشگر در هنر ایران مدت ها در تلاش برای برگزاری چنین نمایشگاهی بودم که پس از فراز و نشیب بسیار سرانجام به حقیقت پیوست. در کنار این نمایشگاه کاتالوگی از چگونگی شکل‌گیری جنبش سقاخانه ارائه و برای فروش عرضه می‌شود.

این نمایشگاه ۲۳ شهریور تا ۹ مهر هر روز از ساعت ۴ الی ۸ عصر در محل گالری جاوید برگزار می‌شود، لازم به ذکر است که گالری روزهای یکشنبه تعطیل است.

انتهای پیام

نظر شما