شناسهٔ خبر: 68579980 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ نشان المپیک و پارالمپیک پاریس در دست دانشجویان دانشگاه آزاد

تهران- ایرنا- سی و دومین و هفدهمین دوره بازی‌های المپیک و پارالمپیک به میزبانی پاریس برگزار شد و از مجموع ۳۷ نشان مختلف در این دو رویداد جهانی ۱۳مدال سهم دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، بازی های المپیک و پارالمیپک ۲۰۲۴ پاریس در مردادماه و شهریورماه امسال برگزار شد و کاروان ایران در هر دو رویداد جهانی شرکت کرد.

کاروان ایران که در مردادماه امسال در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک حاضر شده بود با کسب ۱۲ مدال در جایگاه بیست و یکم ایستاد که ۶ مدال سهم توسط دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد اسلامی به سید مدالی ایران اندوخته شد. آرین سلیمی دارنده مدال طلای تکواندو در وزن بالای ۸۰ کیلوگرم، محمدهادی ساروی دارنده مدال طلای کشتی فرنگی در وزن ۹۷ کیلوگرم، ناهید کیانی دارنده مدال نقره تکواندو در منهای ۵۷ کیلوگرم، امیرحسین زارع دارنده مدال نقره کشتی آزاد در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، حسن یزدانی دارنده مدال نقره کشتی آزاد در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا دارنده مدال برنز کشتی آزاد در وزن ۹۷ کیلوگرم المپین‌های مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی هستند که برگ زرین دیگری به تالار افتخارات ورزش دانشجویی کشور اضافه کردند.

آنان در رشته های تکواندو و کشتی فرنگی و آزاد صاحب ۲ مدال طلا، ۳نقره و یک برنز کسب کردند و پرچم پرافتخار کشورمان را در قلب اروپا به اهتزاز درآوردند. همچنین در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک کاروان ایران با کسب ۲۵ مدال در جایگاه چهاردهم ایستاد و سهم دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد هفت نشان بود.

ساره جوانمردی مدال طلای تیراندازی، «حسین گلستانی» طلای والیبال نشسته، مهدی اولاد نقره دوومیدانی، هاجر صفرزاده نقره دوومیدانی، علیرضا بخت برنز تکواندو، حامد حق شناس برنز تکواندو و علیرضا مختاری همامی برنز دوومیدانی را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

در مجموع دانشجویان دانشگاه آزاد در المپیک و پارالمپیک پاریس ۱۳مدال کسب کردند که سهم مدالی دانشجویان دانشگاه آزاد در بازی‌های پارالمپیک با اختلاف یک مدال بیشتر است.

همچنین از بین ۱۳ مدال سهم زنان سه مدال یک طلا در تیراندازی پارالمپیک و دو نقره در دوومیدانی پارالمپیک و تکواندو المپیک است و در مجموع دانشجویان ورزشکار دانشگاه آزاد در رشته‌های تیراندازی، والیبال، دوومیدانی، تکواندو و کشتی فرنگی‌وآزاد ۴ طلا، ۵ نقره و ۴برنز کسب کردند.

بازی‌های پارالمپیک ساره جوانمردی رشته تیراندازی طلا
بازی‌های پارالمپیک حسین گلستانی والیبال نشسته طلا
بازی‌های پارالمپیک مهدی اولاد دوومیدانی نقره
بازی‌های پارالمپیک هاجر صفرزاده دوومیدانی نقره
بازی‌های پارالمپیک علیرضا بخت تکواندو برنز
بازی‌های پارالمپیک حامد حق شناس تکواندو برنز
بازی‌های پارالمپیک علیرضا مختاری همامی دوومیدانی برنز
بازی‌های المپیک آرین سلیمی تکواندو طلا
بازی‌های المپیک محمدهادی ساروی کشتی فرنگی طلا
بازی‌های المپیک ناهید کیانی تکواندو نقره
بازی‌های المپیک امیرحسین زارع کشتی آزاد نقره
بازی‌های المپیک حسن یزدانی کشتی آزاد نقره
بازی‌های المپیک امیرعلی آذرپیرا کشتی آزاد نقره

نظر شما