شناسهٔ خبر: 68578887 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

این نمایش ماجرای «مارادونا» نیست

ندا آل سید طیب

میثم زندی، کارگردانی که اخیرا تغییراتی در نمایش جدید خود داشته است، عنوان کرد که برخلاف عنوان اولیه‌ای که برای این اثر انتخاب شده بود، نمایش او هیچ ربطی به زندگی «مارادونا» اسطوره فوتبال ندارد.

صاحب‌خبر -

این کارگردان قرار است آبان ماه نمایش «کمی شبیه تئاتر» را در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد. پیش از این قرار بود این نمایش با عنوان «کمی شبیه مارادونا» اجرا شود اما اخیرا از سوی گروه اجرایی اعلام شد که عنوان این نمایش و نیز یکی از بازیگران اصلی آن تغییر کرده است.

زندی درباره این تغییرات به ایسنا گفت: از آنجاکه پیش از این نمایشی با عنوان «مارادونا» اجرا شده بود و با توجه به اینکه نمایش ما هیچ ربطی به زندگی مارادونا، اسطوره فوتبال ندارد، بهتر دیدیم که نام آن را عوض کنیم.

او ادامه داد: نام قبلی ممکن بود این ذهنیت را ایجاد کند که نمایش درباره زندگی مارادوناست و شاید تماشاگر با چنین دیدگاهی به تماشای کار ما می‌آمد ولی با اثری مواجه می‌شد که هیچ ربطی به زندگی مارادونا نداشت و تنها چیزی که در آن وجود ندارد، مارادوناست. به همین دلیل بهتر دیدیم نام کار را تغییر بدهیم.

این کارگردان در پاسخ به اینکه چرا از آغاز چنین نامی را برای نمایش خود انتخاب کرده بود، توضیح داد: نمایش ما روایت خود را دارد و مساله مارادونا به عنوان یک سندرم در آن مطرح می‌شود؛ نمایش ما به مواردی مانند اختلال، اسکیزوفرنی و ... می‌پردازد، مسایلی که مارادونا درگیر آن بود در حالیکه ما روایت خودمان را داریم که ربطی به زندگی مارادونا ندارد.

زندی اضافه کرد: نمایش ما از روایتی پساساختارگرا برخوردار است که با روایت معمول، متفاوت است. تماشاگر ما شاهد حضور دو بازیگری است که در مقاطع زمانی مختلف و مکان‌های گوناگون با یکدیگر رو به رو هستند.

وی با اشاره به ساختار این نمایش افزود: این نمایش اثری اپیزودیک است که داستان هر اپیزود متفاوت است. برای رسیدن به این اپیزودها، مشقات و تجربه‌هایی را که در این سال‌ها به عنوان یک گروه تئاتری از سر گذرانده بودیم، مانند یک پازل کنار هم چیدیم.

زندی با بیان برخی از شباهت‌های این نمایش به نمایشنامه «زندگی در تئاتر» نوشته دیوید ممت افزود: نمایشنامه «زندگی در تئاتر» یک روایت مدرن درباره دو بازیگر تئاتر در دو مقطع سنی متفاوت است اما نمایش ما روایتی پست مدرن دارد و کاری تعاملی است که بخش‌هایی از آن با مشارکت تماشاگران شکل می‌گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی نمایش، بازیگر مرد این کار بنا به دلایل غیرمترقبه تغییر یافته و داریوش رشادت از بازیگران جوان و دانش آموخته تئاتر به گروه اجرایی اضافه شده است.

 این نمایش قرار است آبان ماه ۱۴۰۳ به مدت ۳۰ شب در سالن قشقایی تئاتر شهر به صحنه برود. «کمی شبیه تئاتر» دارای اپیزودهای مختلف و غیرمرتبط با هم است.  

الهام نوری، محسن اردشیر، اردلان ملک‌زاده، مهرعلی میران، پژمان دادخواه، شاهد شاه بهرامی، ناصر رحیمی، ثنا مهدیزاده، غزال فرشیدفر و مهدی مقدم از سایر همکاران این گروه هستند که در بخش‌های مختلف هنری این نمایش حضور دارند.

امیر پارساییان به عنوان مسئول روابط عمومی و زهره سعیدی به عنوان مسئول امور رسانه این پروژه نمایشی با اجرای این کار همکاری دارند. شهرداری‌ شهر بندری نوشهر و بنیاد فرهنگی هنری نیما یوشیج از حامیان اجرای این پروژه نمایشی هستند.

انتهای پیام

نظر شما