شناسهٔ خبر: 68578740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس اصفهان قابل پذیرش نیست

اصفهان- ایرنا- رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اصفهان، قیمت ارائه شده برای سرویس مدارس ستان و افزایش ۴۵ درصدی آنها نسبت به سال گذشته را غیرعادلانه دانست و تصویب نرخ‌ها را منوط به بررسی‌های بیشتر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

مجتبی برزگر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مبنای افزایش این قیمت مشخص نیست و با اجرای آن هزینه سرویس هر دانش‌آموز مقطع ابتدایی حدود ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: هیچ تناسبی بین شهریه یک سال تحصیلی با سرویس مدارس وجود ندارد.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته هم قیمت سرویس مدارس استان افزایش پیدا کرد اما با توجه به مطرح بودن موضوع های مردمی دیگر، نتوانستیم اقدام عملیاتی و اجرایی مناسبی در این زمینه انجام دهیم اما این موضوع را امسال به‌جد پیگیری خواهیم کرد و در این زمینه هم مکاتباتی با دادستان و تعزیرات حکومتی انجام شده است و درتلاشیم تا مبلغ واقعی و عادلانه ای برای سرویس مدارس تعیین شود.

برزگر با اشاره به اینکه هیچ مبنایی برای افزایش ۴۵ درصدی هزینه سرویس مدارس وجود ندارد، تاکید کرد: اگر به این نتیجه برسیم که افزایش قیمت سرویس مدارس برای سالجاری ایراد دارد، بطور قطع نرخ‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: هیچگونه افزایش قیمت ۴۵ درصدی در گروه‌های کالایی و خدماتی یک، دو و سه وجود ندارد و تنها احتمال افزایش ۳۵ درصدی در برخی کالاها و خدمات با قیمت پایین وجود دارد.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اصفهان افزود: با توجه به اینکه مبلغ پایه نرخ خدمت سرویس مدارس بالا و حدود ۱۰ میلیون تومان است، در صورت افزایش ۴۵ درصدی، این رقم به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی یادآور شد: هزینه سرویس و روپوش مدارس جزو هزینه‌های فرعی و ثانویه محسوب می‌شود و این امور باید با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و با قیمت عادلانه و واقعی به مردم ارائه شود.

برزگر گفت: این انجمن سال گذشته در زمینه قیمت روپوش مدارس هم ورود پیدا کرد که امسال به نتیجه رسید و با طراحی سامانه ای در این زمینه، این هزینه‌ها عادلانه و واقعی شد.

وی ابراز امیدواری کرد که دادستان اصفهان هم در این زمینه بسرعت دستورات لازم را صادر کند تا در صورت افزایش غیرمنطقی هزینه سرویس مدارس بتوان پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، این هزینه‌ها را به عدد واقعی‌تر رساند.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اصفهان گفت: هرگونه افزایش قیمت باید تجزیه و تحلیل مستند و واقعی در باره هزینه‌ها داشته باشد در غیر اینصورت به هیچ وجه منطقی نیست.

وی اضافه کرد: اطلاعی از میزان افزایش قیمت سرویس مدارس سایر استان‌ها نداریم اما قیمت دیگر استان‌ها برای ما ملاک نیست زیرا احتمال دارد که یک موضوعی در یک استان هزینه‌بر باشد اما در استان و شهر دیگر هزینه‌بر نباشد.

برزگر با بیان اینکه سال گذشته هم قیمت سرویس مدارس این استان اصفهان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: اگر سال گذشته بر این موضوع تاکید کرده بودیم بطور قطع امسال با افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس مواجه نمی‌شدیم لذا پیگیری‌ها در این زمینه تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داشت.

نظر شما