شناسهٔ خبر: 68578259 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

برادران گرایی روی دور ناکامی؛ قهرمان المپیک، تیرانا را هم مثل پاریس از دست داد

برادران گرایی که در تورنمنت مجارستان هر دو شانس حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به صورت همزمان از دست دادند، در انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی تیرانا صبح بدی را مقابل حریفان پشت سر گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک ورزشی، صبح امروز (دوشنبه، ۱۹ شهریور) پیکارهای انتخابی دو وزن تیم ملی بزرگسالان فرنگی و یک وزن امید و یک وزن کشتی آزاد اعزامی به مسابقات جهانی آلبانی در سالن هفت‎‌تیر تهران برگزار شد که در نوبت صبح چیزی باب میل برادران گرایی نبود و یکی به صورت قطعی حضور در جهانی را از دست داد و دیگری همچنان در تلاش است که بتواند ناکامی در کسب دو بنده تیم ملی در المپیک را بتواند جبران کند.

هر دو کشتی‌گیر چند ماه قبل، به مسابقات رنکینگ‌دار بوداپست رفتند و امید داشتند که بار دیگر صاحب دوبنده تیم ملی در دو وزن ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم شوند،‌ اما هر دو شب تلخی را در مجارستان سپری کردند.

محمدرضا گرایی که برای رسیدن به المپیک دومش، با سعید اسماعیلی در رقابت بود،‌ بعد از آنکه مثل کشتی‌گیر خوزستانی در جایگاه سوم این تورنمنت قرار گرفت، در شرایطی که البته هرگز رقابت دو کشتی‌گیر در دو گروه از نظر کیفی قابل قیاس نبود و به مراتب اسماعیلی از سد حریفان سرسختی عبور کرده و کشتی‌های بسیار بهتری از خود به نمایش گذاشته بود، گرایی و اسماعیلی در پایان رقابت‌ها با نظر کادرفنی تیم ملی مقابل هم قرار گرفتند.

گرایی با یک برد باتوجه به مدال برنز سال گذشته‌اش،‌ بار دیگر ملی‌پوش می‌شد اما اسماعیلی به دو برد از سه مسابقه احتیاج داشت که البته هر دو کشتی را به سود خود تمام کرد و به دوبنده تیم ملی رسید.

برادر بزرگتر هم که بعد از پرتاب بطری به تشک مسابقه برادرش در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد،‌ با محرومیت یک ساله مواجه شده بود، بعد از کاهش محرومیتش به ۶ ماه،‌ با اصرار فراوان در نهایت کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی را متقاعد کرد که باوجود کسب سهمیه المپیک از سوی امین کاویانی‌نژاد، به او شانس مجددی داده شود که به این شکل او و محمدرضا مختاری راهی تورنمنت مجارستان شدند تا در صورت کسب نشان طلا، بین آنها و کاویانی‌نژاد مسابقه انتخابی برگزار شود که البته این اتفاق رخ نداد و گرایی از دور رقابت‌ها حذف شد و مختاری به مدال برنز تورنمنت مجارستان بسنده کرد تا کسی به کشتی انتخابی با امین کاویانی‌نژاد نرسد.

بنابراین هر برادران گرایی که در این سال‌ها ملی‌پوش متوالی اوزان ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم تیم ملی فرنگی بودند، هر دو در یک مسابقه،‌ حضور در المپیک را از دست دادند. در حالی که خبرهایی مبنی بر تصمیم دو برادر برای خداحافظی با دنیای قهرمانی مطرح بود،‌ اما به آنها فرصت شرکت در انتخابی دو وزن غیرالمپیکی ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم داده شد و امروز در سالن هفت‎‌تیر به مصاف حریفان رفتند که صبح روز اول نتایج به سود آنها رقم نخورد.

محمدرضا گرایی با باختی که مقابل دانیال سهرابی تجربه کرد، حضور در مسابقات جهانی وزن ۷۲ کیلوگرم را هم ازدست داد،‌ در حالیکه در چند سال اخیر،‌ برای آنکه وزن کم نکند، هر تورنمنتی را که در حدفاصل مسابقات رسمی پشت سر گذاشت،‌ در وزن 72 کیلوگرم بوده است.

دانیال سهرابی با شکست گرایی و محمدرضا رستمی،‌ نماینده ۷۲ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی تیرانا خواهد بود، اما برادر بزرگتر، هرچند کشتی‌اش به محمدرضا مختاری را ۶ بر ۳ واگذار کرد، اما باتوجه به شکست شاهین بداغی در مبارزه بعدی، به نیمه‌نهایی ۸۲ کیلوگرم رسید و باید با رسول گرمسیری مبارزه کند.

او اگر گرمسیری را ببرد و مختاری هم از سد عباس مهدی‌زاده در نیمه‌نهایی بگذرد، بار دیگر گرایی و مختاری در فینال با هم کشتی خواهند گرفت و همچنان شانس حضور در تیم ملی برای محمدعلی گرایی وجود دارد.

نظر شما