شناسهٔ خبر: 68574514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رقابت تنگاتنگ ترامپ و هریس در آستانه مناظره انتخاباتی

تسنیم

نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کامالا هریس و دونالد ترامپ در هفته‌های پایانی منتهی به انتخابات، در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نتایج تازه ترین نظرسنجی ها که توسط نیویورک تایمز و کالج سیه نا انجام شده، نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان، در هفته های پایانی منتهی به انتخابات ۵ نوامبر، در رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

براساس این نظرسنجی ترامپ با ۴۸ درصد در مقابل هریس با ۴۷ درصد تنها با یک درصد اختلاف پیشتاز است. نتیجه ای که می تواند به معنای پیروزی هر یک از نامزدهای انتخاباتی باشد. اما این اختلاف در محدوده خطای نظرسنجی قرار دارد.

در حالی که پس از معرفی و تایید کامالا هریس به جای جو بایدن، کمپین ترامپ مسیر نسبتا دشواری را برای جلب آرای رای دهندگان طی کرده است، اما نتایج نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که هسته اصلی حمایت از او، همچنان به قوت خود باقیست.

این نظرسنجی نشان داد که رای دهندگان احساس می کنند باید چیزهای بیشتری درباره هریس بدانند در حالی که اطلاعات آنها درباره ترامپ تقریبا کامل است. بر این اساس، ۲۸ درصد رای دهندگان معتقدند به اطلاعات بیشتری درباره هریس احتیاج دارند، در حالی که تنها ۹ درصد چنین عقیده ای درباره ترامپ دارند.

از دیگر نتایج این نظرسنجی می توان گفت مناظره روز سه شنبه بین این دو نامزد انتخاباتی می تواند بسیار حیاتی و مهم باشد. هریس در این مناظره فرصت کافی برای بیان جزئیات سیاست های درنظرگرفته شده خود دارد.

قرار است نخستین مناظره این دو نامزد انتخاباتی فردا سه شنبه ۱۰ سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی برگزار شود. البته این نخستین مناظره برای هریس است. ترامپ مناظره قبلی را در تاریخ ۲۷ ژوئن با جو بایدن برگزار کرده بود. پس از آن مناظره بایدن از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد.

کامالا هریس اعلام کرد آماده است تا در مناظره فردا با دونالد ترامپ روبرو شود.

در همین حال، آمار و ارقام کلیدی در این نظرسنجی مشابه نظرسنجی قبلی است که توسط همین دو نهاد در ماه جولای منتشر شد. در آن نظرسنجی، ترامپ یک درصد نسبت به رقیب دموکراتش، پیشتاز بود.

همچنین در حالی که ورود دیرهنگام هریس به عرصه رقابت ها، موجی از شور و شوق را در بین دموکرات ها برانگیخت، نتایج یک نظرسنجی در ایالت جورجیا نشان می دهد که هریس و ترامپ در این ایالت شانه به شانه پیش می روند که این آمار چرخش چشمگیری در مقایسه با نظرسنجی اوایل ماه جولای را نشان می دهد که در آن ترامپ با ۶ درصد در مقابل جو بایدن پیشتاز بود.

به طور خاص می توان گفت رقابت تنگاتنگی بین نامزدهای انتخاباتی برای جلب آرای سیاه پوستان که یک سوم جمعیت ایالت جورجیا را تشکیل می دهند، وجود دارد. این رقم بیشترین جمعیت سیاه پوستان در هر یک ایالت های چرخشی و رقابتی است که نقش مهمی در پیروزی هر یک از نامزدهای انتخابات دارند.

ایالت های چرخشی و رقابتی نقش مهمی در پیروزی هر یک از نامزدهای انتخاباتی ایفا می کنند و در واقع تعیین کننده اصلی نتیجه انتخابات هستند. کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، نوادا و آریزونا ایالت های چرخشی و رقابتی هستند.

با این حال، تلاش ترامپ برای جلب آرای سیاه پوستان با وفاداری سنتی آنها نسبت به حزب دموکرات و اظهارات قبلی نژادپرستانه ترامپ درباره سیاه پوستان و سابقه محدودیت های رای دهی برای سیاه پوستان که این سیاست همواره مورد حمایت جمهوری خواهان بوده، در تضاد است. اما جمهوری خواهان تلاش برای تحت فشار قراردادن رای دادن سیاه پوستان را انکار می کنند. فعالان سیاسی معتقدند همه این عوامل جلب آرای سیاه پوستان را دشوارتر می کند.

در همین حال یک مقام ارشد کمپین ترامپ که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد تیم ترامپ وعده ها و تعهدات مخصوصی را برای جلب آرای مردان جوان سیاه پوستی که به دلیل قیمت بالای اجناس از رهبری دموکرات ها ناامید شده اند، ارائه کرده تا آنها شاهد فرصت های اقتصادی بزرگتری تحت ریاست جمهوری ترامپ باشند.

علاوه بر این نتایج این نظرسنجی در ایالت جورجیا حاکی از آن است که کمپین ترامپ و هریس در کلیساها و مناطق شهری، رسانه های اجتماعی و در سراسر شبکه های رادیویی در تلاش برای جلب آرای سیاه پوستان هستند. جبهه ای از رای دهندگان که آرای آنها به طور سنتی در اختیار دموکرات هاست اما ترامپ نیز دستاوردهایی داشته است.

براساس این گزارش، تا پیش از خروج بایدن از رقابت ها و ورود هریس به عرصه رقابت ها، ترامپ تقریبا از پیروزی خود در ایالت جورجیا اطمینان داشت، ایالتی که وی حدود ۳ میلیون دلار در آن بابت تبلیغات هزینه کرده است. اما کمپین هریس و گروه های مرتبط با آن، از زمان ورود به عرصه رقابت ها، بیش از ۳۰ میلیون دلار را خرج آگهی های تبلیغاتی در این ایالت کرده است.

در همین حال هر دو نامزد متعهد شده‌اند که تا روز برگزاری انتخابات، بیش از ۳۷ میلیون دلار در ایالت جورجیا هزینه کنند.

در این راستا، رئیس شورای جمهوری خواهان سیاه پوست جورجیا که از ترامپ اعلام حمایت کرده، اظهار کرد آگهی های تبلیغاتی را در ایستگاه های رادیویی سیاه پوستان در هشت ایستگاه مترو و با تمرکز بر موضوعاتی از قبیل مهاجرت، اقتصاد و مخالفت با سقط جنین پخش می کنند.

علاوه بر این، نتایج یک نظرسنجی که توسط سی ان ان در هفته پایانی ماه اوت انجام شد، نشان می دهد که هریس با ۴۸ درصد در مقابل ترامپ با ۴۷ درصد در ایالت جورجیا پیشتاز است در حالی که ترامپ آرای ۱۰ درصد سیاه پوستان را بدست آورده است.

در همین حال کمپین کامالا هریس اعلام کرد نامزد دموکرات ها برای انتخابات ۲۰۲۴، قصد دارد پس از برگزاری مناظره با ترامپ در تاریخ ۱۰ سپتامبر، به همراه معاونش تیم والز، یک تور انتخاباتی را به مقصد برخی ایالت های رقابتی آغاز کند.

در حالی که کمتر از ۶۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر باقی مانده، هریس روز پنج شنبه ۱۲ سپتامبر، یک تور انتخاباتی را به مقصد کارولینای شمالی آغاز و سپس روز جمعه به پنسیلوانیا خواهد رفت. تیم والز نیز به ایالت های میشیگان و ویسکانسین خواهد رفت.

انتخابات ریاستجمهوری آمریکا ۵ نوامبر(۱۵ آبان) برگزار می شود.

نظر شما