شناسهٔ خبر: 68573989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جابجایی عناصر داعش در سوریه با حمایت آمریکا

تهران - ایرنا - شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا موسوم به (قسد) شماری از عناصر گروه تروریستی داعش را از استان الرقه سوریه به استان الحسکه این کشور منتقل کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، منابع آگاه در گفت و گو با شبکه المیادین گفتند: شبه نظامیان «نیروهای سوریه دموکراتیک» موسوم به (قسد) تحت نظارت آمریکا تعدادی از عناصر گروه تروریستی «داعش» را که در زندان «الصوامع» در استان الرقه زندانی بودند، به زندان «الثانویه الصناعیه» در شهر الحسکه سوریه منتقل کردند.

این منابع با اشاره به اینکه عملیات انتقال سازمان یافته این زندانیان به بهانه نظارت بیشتر ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش بر زندانیان داعشی دارای ملیت های خارجی به منظور تامین امنیت آنها در بازداشتگاه های امن تر انجام شد، گفتند که آمریکا تعدادی از زندانیان داعشی را از زندان‌های کوچک در حومه شرق استان دیرالزور به پایگاه ائتلاف آمریکایی ضد داعش در شهر الشدادی و از آنجا به زندان «الثانویه الصناعیه» در شهر الحسکه سوریه منتقل کرد.

پیش از این نیز، نیروهای اشغالگر آمریکا تروریست‌های داعش را از زندان «غویران» به اردوگاه‌های منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن منتقل کرده‌ بودند تا در آنجا دوره آموزش استفاده از مهمات را بگذرانند و سپس آنها را در اطراف این منطقه و در صحرای سوریه برای انجام حملات علیه غیرنظامیان، اتوبوس‌ها و اماکن مسکونی و پایگاه‌های ارتش سوریه در شرق سوریه مستقر کرده‌اند.

پیش از این رسانه ها و مقامات عراقی و سوری بارها از حمایت تسلیحاتی و مالی آمریکا از عناصر گروه تروریستی داعش برای اجرای اهداف واشنگتن در عراق و سوریه خبر داده بودند.

نظر شما