شناسهٔ خبر: 68573835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مطرح شد؛

علت صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ها در گیلان چه بود؟!

طاهره رفعتی

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا گفت: در تعطیلات هفته گذشته کمبود بنزین نداشتیم و ذخیره استان کافی بود اما ارسال محموله ها به خاطر ترافیک به کندی انجام می شد و ترافیک سنگین محورها موجب شد که نفتکش ها دیر به مقصد برسند؛ برای تامین سوخت مورد نیاز جایگاه های شهرستان رودبار نیز از نفتکش های قزوین و البرز کمک گرفتیم.

صاحب‌خبر -

مجتبی شکوری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت ۱۳۰ باب جایگاه عرضه فرآورده نفتی مایع «بنزین» و ۱۰۰ باب جایگاه سی.ان.جی اعم از تک منظوره و دومنظوره در استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به پراکندگی این جایگاه ها در سطح استان، پوشش خوبی داریم.

وی میانگین مصرف روزانه بنزین در گیلان را ۳.۵ تا ۴ میلیون لیتر در شرایط عادی دانست و افزود: در ایام تابستان این مصرف به حدود پنج میلیون لیتر می رسد؛ البته گیلان استان گردشگرپذیر بوده و در روزهای پایانی هفته با افزایش مصرف مواجه می شویم.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان با بیان اینکه در تعطیلات هفته اخیر میزان مصرف بنزین رکورد زد، خاطرنشان کرد: میانگین مصرف روزانه به ۶.۵ تا ۷ میلیون لیتر رسید. و پیک مصرف ۷.۳ میلیون لیتر بود.

شکوری با اشاره به میزان فروش و سرمایه گذاری های انجام شده، از افزایش جایگاه های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۰ باب جایگاه همراه با مجتمع خدماتی - رفاهی در حال احداث داریم که پس از بهره برداری، پوشش استان را مطلوب تر می کند.

وی ادامه داد: تا پایان سال چهار جایگاه جدید را راه اندازی خواهیم کرد؛ شهر رشت ۱۵ جایگاه دارد و با راه اندازی یک جایگاه جدید، تعداد جایگاه های شهر رشت به ۱۶ جایگاه افزایش پیدا می کند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان همچنین از رایزنی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی جهت تامین خودروهای سوخت رسان سیار خبر داد و بیان کرد: این خودروها می توانند سوخت گیری در محورهای آزادراهی و بین شهری را امکان پذیر کنند.

وی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را مکلف به تامین و توزیع به موقع سوخت دانست و گفت: خوشبختانه انبار نفت گیلان تدارکاتی بوده و به خط انتقال وصل هستیم و فرآورده مورد نیاز را از خط لوله دریافت می کنیم لذا نفتکش های جاده پیما از انبار استان بارگیری می کنند و به مقصد جایگاه ها می برند.

شکوری با اشاره به تامین، ذخیره سازی و توزیع سوخت در انبار استان، عنوان کرد: در تعطیلات هفته گذشته کمبود بنزین نداشتیم و ذخیره استان کافی بود، اما ترافیک سنگین محورها موجب شد که نفتکش ها دیر به مقصد برسند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان تاخیر در ارسال محموله بنزین و سایر فرآورده های نفتی را موجب تعطیلی موقتی و چندساعته برخی جایگاه ها دانست و عنوان کرد: برای تامین سوخت مورد نیاز جایگاه های شهرستان رودبار از نفتکش های قزوین و البرز کمک گرفتیم.

وی با اشاره به فعالیت سه شیفته انبار نفت، اضافه کرد: رانندگان نفتکش، کار بارگیری را به موقع انجام می دهند.

شکوری محور لاهیجان را پرتردد دانست و متذکر شد: ناحیه لاهیجان در تعطیلات اخیر روزانه ۱.۲ میلیون لیتر مصرف بنزین داشت؛ در حال حاضر وضعیت جایگاه های این محور عادی است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان از کیفیت سنجی سوخت در آزمایشگاه های انبار استان خبر داد و بیان کرد: جایگاه ها نیز چهار بار در ماه مورد بازدید و نمونه برداری و آزمایش قرار می گیرند.

انتهای پیام

نظر شما