شناسهٔ خبر: 68573718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

چرا عملیات مسلحانه راننده اردنی اهمیت دارد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، فعال فضای مجازی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد:

مرز اردن، امن ترین مرز زمینی برای صهیونیست ها بود که بخش قابل توجهی از نیازهای خود را از طریق آن تامین می کردند.همچنین کریدوری که کشورهای خائن عربی (امارات و سعودی) ایجاد کرده بودند و بخشی از نیازهای اسرائیل را تامین می کردند ، از اردن می گذرد.به صراحت می توان گفت عملیات امروز این نقطه قوت اسرائیل را تبدیل به یک معضل کرد و میتواند الهام بخش دیگر افراد باشد.

بیش از ۶۰ درصد جمعیت اردن فلسطینی هستند و آمادگی کامل دارند تا با اسرائیل مبارزه کنند و چالش جدید و خطرناکی برای صهیونیست ها باشند ؛ البته مواضع خائنانه پادشاهی انگلیس زاده هاشمی و قدرت بالای سرویس امنیتی آن ، تا حد زیادی باعث کنترل فلسطینی ها شده است ولی عملیات موفق امروز و بازتاب های آن نشان می دهد که جامعه اردن ( حتی غیر فلسطینی ها) به نقطه جوش رسیده است .

عامل عملیات امروز یک فلسطینی الاصل نبود بلکه یک فرد اردنی بود؛ در واقع می توان گفت عملیات شهادت طلبانه امروز نمادی از نارضایتی شدید و غیر قابل تحمل امت اسلام نسبت به جنایات صهیونیست هاست؛اسرائیلی ها باید بدانند اینگونه نخواهد بود که در پاسخ به ددمنشی های این رژیم تنها تظاهرات در سطح ملت های جهان و دنیای اسلام صورت بگیرد و ممکن است شرایطی به وجود بیاید که هیچ اسرائیلی در جهان دارای امنیت نباشد.

بعید است دولت اردن نقشی را که از سوی غرب (حمایت از بقای اسرائیل) بدو تفویض شده نادیده بگیرد و با مقاومت همراهی کند و به همین دلیل احتمال اصطکاک جامعه و حاکمیت در این پادشاهی وجود دارد.

این عملیات از طریق یک تپانچه کمری با کالیبر ۹ میلی متری صورت گرفت که عامل شهادت طلب در کامیون خود پنهان کرده بود.سوال مهم اینست که با توجه به جو بسیار امنیتی و اشراف بالای دستگاه استخبارات اردن، چگونه این فرد به اسلحه دست پیدا کرده است ؟

در پایان باید گفت شاید اردن جبهه ای جدید علیه صهیونیست ها شود اما نه به صورت نظامی، بلکه صرفا امنیتی.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما