شناسهٔ خبر: 68573514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سومین کشتی گندم در بندر شهید رجایی پهلوگیری کرد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سومین کشتی حامل بیش از 30 هزار تُن گندم در اسکله 14 بندر شهید رجایی پهلودهی شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سومین کشتی حامل بیش از 30 هزار تُن گندم در اسکله 14 بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، حسین عباس‌نژاد امروز دوشنبه 19 شهریور از پهلودهی یک فروند شناور و آغاز تخلیه بیش از 30 هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی خبرداد.

 وی ادامه داد: این محموله گندم مربوط به اداره غله و بازرگانی استان هرمزگان است که پس از انجام تشریفات قانونی، آماده تخلیه و برنامه‌ریزی برای حمل به مبادی مورد نیاز است.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه فروند شناور حامل گندم به عنوان یک کالای راهبردی 173 هزار و 931 تُن وارد بندر شهید رجایی شده است.

عباس‌نژاد ادامه داد: از محل سه فروند ورودی شناورهای گندمی امسال میزان 112 هزار تُن به سرزمین اصلی وارد و مقدار 61 هزار تن نیز در بندر موجود و در حال تخلیه است.

وی در بخش دیگری مجموع واردات گندم از ابتدای سال جاری تا کنون را 173 هزار و 931 تُن به وسیله سه فروند شناور اعلام کرد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پهلوگیری 9 فروند شناور در این بازه زمانی گفت: در مجموع 424 هزارو 389 تُن کالای اساسی وارد بندر شهید رجایی شده که بیش‌ترین این کالاها مربوط به گندم(173 هزار و 931 تُن) و روغن(86 هزار و 988 تُن توسط 2 فروند شناور) بوده است.

 عباس‌نژاد اضافه کرد: در مجموع سال گذشته 21 فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد که از این تعداد 10 شناور حامل گندم بود.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

نظر شما