شناسهٔ خبر: 68571997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: احداث پردیس سینمایی مراغه تعیین تکلیف شود

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از تاخیر در احداث پردیس سینمایی مراغه گفت: تاخیر ۱۰ ساله در آغاز عملیات اجرایی این پردیس قابل قبول نیست و احداث آن باید تعیین تکلیف شود.

صاحب‌خبر -

«سیدفرید موسوی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم و مسئولان مراغه در احداث پردیس سینمایی بیش از این معطل اقدام مسئولان حوزه هنری نخواهد بود چراکه ۲۰ سال قبل پنج سینما در این شهرستان وجود داشت که امروزه تمام آنها تعطیل است.

وی با بیان اینکه سه قطعه زمینِ در تملک حوزه هنری پشتیبان مالی احداث این پردیس است، اضافه کرد: با وجود این زمین‌ها، معطلی در احداث پردیس سینمایی مراغه مفهومی ندارد و هرچه سریع‌تر باید شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح باشیم.

وی با بیان اینکه حتی برآورد دقیقی از حجم اعتبار مورد نیاز هم وجود ندارد، ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته راجع به تعداد طبقات پردیس سینمایی هم به صورت دقیق تصمیم‌گیری نشده است.

نماینده مجلس: اگر حوزه هنری قصد احداث پردیس سینمایی را ندارد، اعلام کند تا مردم مراغه هم تکلیف خودشان را بدانند

«موسوی» با بیان اینکه مردم و مسئولان مراغه پا به کار هستند، افزود: احداث این پردیس یکبار برای همیشه باید تعیین تکلیف شود و اگر حوزه هنری قصد احداث پردیس سینمایی را ندارد، اعلام کند تا مردم مراغه هم تکلیف خودشان را بدانند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه هم به جلسه روز گذشته در خصوص احداث این پردیس اشاره و بیان کرد: در این جلسه علاوه بر نماینده مردم، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری هم حضور داشتند و آخرین وضعیت احداث پردیس سینمایی مراغه بررسی شد.

نماینده مجلس: احداث پردیس سینمایی مراغه تعیین تکلیف شود جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث پردیس سینمایی مراغه / مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری

«مرتضی مینویی» با بیان اینکه در گذشته نیز جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد که مردم مراغه به زودی شاهد کلنگ‌زنی این طرح فرهنگی و هنری باشند.

به گفته وی و بر اساس مصوبه‌های این جلسه، زمین‌های سینما قدس و سینما شهر تماشا قیمت‌گذاری شده و به عنوان آورده حوزه هنری برای احداث پردیس سینمایی صرف می‌شود و شهرداری مراغه هم پیمانکار این طرح خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز به اعتبار مازاد هم سرمایه‌گذارانی توسط شهرداری مراغه وارد مشارکت می‌شوند تا این پردیس در پنج طبقه احداث شود.

«مینویی» در خصوص مکان احداث پردیس سینمایی هم بیان کرد: علاوه بر مکان فعلی، مکان‌های دیگری هم شناسایی می‌شود تا بهترین موقعیت از لحاظ ترافیکی شناسایی شود.

به گزارش ایرنا احداث پردیس سینمایی مراغه طی سال‌های اخیر در جلسات متعدد مطرح و پیگیری شده اما تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

نظر شما