شناسهٔ خبر: 68570699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان مرکزی: در بازرسی‌ها باید نقاط مثبت و منفی توأمان مد نظر باشد و ثبت شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در بازرسی‌ها همواره نقاط مثبت و منفی توأمان مد نظر باشد و ثبت شود تا در مکاتبات هم نکات مثبت اعلام شود و مورد تقدیر قرار گیرد و هم نکات منفی اظهار تا برخورد قانونی لازم با فرد خاطی انجام شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان مرکزی با تأکید بر اهمیت و جایگاه این هیئت، اظهار کرد: قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی مقوله وسیعی است و تنها شامل قوه قضاییه نمی‌شود و باید در سایر سازمان‌ها هم به این امر مهم توجه شود.

وی افزود: موضوع حفظ حقوق شهروندی در دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است، چون دستگاه قضایی با جان، مال، ناموس و آبروی انسان‌ها مواجه است؛ لذا، حفظ حقوق شهروندان و احترام به آزادی‌های مشروع آن‌ها ارتباط مستقیمی با اقدامات قضایی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی یکی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار دادگستری است، گفت: با توجه به تعدد دستگاه‌های مشمول در حوزه حفظ حقوق شهروندی، ضرورت دارد تا با مدیریت منسجم، جلسات این هیئت به‌طور مستمر و منظم تشکیل و مصوبات آن برای اجرا، پیگیری شود و از دستگاه‌های مشمول این قانون بازرسی به عمل آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی در کنار ضرورت انجام تقسیم کار، اهمیت تعیین مسئولیت افراد در حوزه‌های مختلف را مورد اشاره و تاکید قرار داد و گفت: ضرورت دارد دبیر این هیئت به‌طور مستمر و منظم نسبت به تشکیل جلسات و پیگیری امور مربوط به این حوزه اقدام و نتیجه را در جلسات بعدی مطرح کنند.

وی تأکید کرد: در بازرسی‌ها همواره نقاط مثبت و منفی توأمان مد نظر باشد و ثبت شود تا در مکاتبات هم نکات مثبت اعلام شود و مورد تقدیر قرار گیرد و هم نکات منفی اظهار تا برخورد قانونی لازم با فرد خاطی انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان بر آموزش ضابطین، نظارت میدانی مستمر و سرزده از مراجع انتظامی، امنیتی، قضایی، زندان‌ها و تجهیز بازداشتگاه‌ها و فراهم کردن امکانات مناسب در این مکان ها، توسط دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تأکید کرد و گفت: پیشگیری از نقض حقوق شهروندی بسیار اثر بخش است و با متخلفین نیز برخورد قانونی انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما