شناسهٔ خبر: 68569107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضرورت بازنگری طرح هادی در ۲۵۴ روستای استان زنجان

فاطمه آزادی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: هم اکنون در ۴۱۹ روستای استان طرح هادی بازنگری شده و ۲۵۴ روستا نیز نیازمند تهیه بازنگری در این طرح است.

صاحب‌خبر -

رضا خواجه‌ای امروز (دوشنبه ۱۹ شهریور ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر بازنگری طرح هادی در ۵۸ روستای استان با اعتباری بیش از ۵۶ میلیارد ریال به همت بنیاد مسکن در راستای توسعه و آبادانی روستاها در حال انجام است.

ادامه داد: بازنگری طرح‌ هادی روستایی با هدف شتاب‌ بخشی به به‌سازی سکونت‎گاه‌ها، رفع محرومیت و فراهم‌ کردن زمینه توسعه روستاها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، طرح هادی روستاها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه آن بازنگری می شود تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه‌ریزی لازم براساس نیازهای جدید انجام شود، تصریح کرد: بازنگری طرح هادی روستایی نقش بسزایی در توسعه این جوامع دارد که با اجرای آن مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استانی زنجان یادآور شد: در حال حاضر، در ۴۱۹ روستای استان طرح هادی بازنگری شده و ۲۵۴ روستا نیز نیازمند تهیه بازنگری در این طرح است که در صورت تأمین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

خواجه‌ای تاکید کرد: بنیاد مسکن به عنوان متولی امر ساخت و ساز و اجرای طرح هادی در روستاها تلاش دارد تا با تعامل دهیاران و اعضای شورای اسلامی درجهت توسعه و تقویت روستاها قدم بردارد.

انتهای پیام

نظر شما