شناسهٔ خبر: 68566009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پایتخت طلای سبز ایران، میزبان رویدادهای متنوع گردشگری - اکونیوز

اقتصاد ایران: همدان _سرپرست فرمانداری تویسرکان از برگزاری یازدهمین جشنواره گردو، مبل و منبت و فرش دستباف این شهرستان از ۱۵ شهریور تا ۱۳ مهرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی خورشیدخانی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه تویسرکان پتانسیل زیادی در حوزه گردشگری دارد، اظهار کرد: این شهرستان ۲۶۰ اثر و جاذبه فرهنگی دارد که ۱۱۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

وی با اشاره به اینکه کاروانسرای جهانی فرسفج و گردوی ثبت جهانی تویسرکان از جمله ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان است، تاکید کرد: با برگزاری یازدهمین جشنواره گردو، مبل و منبت و فرش دستباف در صددیم کار متفاوتی در خصوص تویسرکان انجام دهیم.

خورشیدخانی هدف از برگزاری جشنواره فوق را معرفی و توسعه توانمندی‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: تولید و صادرات گردو، مبل و منبت و فرش دستباف از اهداف اصلی این رویداد است.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره شاهد حضور هیأت‌های تجاری از کشورهای روسیه، ترکیه، ارمنستان، هند، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان هستیم، گفت: به دنبال بهره‌وری اقتصادی و گردشگری از رویدادهای فوق هستیم و از حضور سرمایه‌گذاری در بهشت غرب کشور استقبال می‌کنیم.

خورشیدخانی ادامه داد: برپایی نمایشگاه مبل و منبت در روستاهای اشترمل، سید شهاب و جیجانکوه، برپایی جشنواره خوراک ایرانی، نمایشگاه فرش دستباف و مراسم گردو تکانی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

سرپرست فرمانداری تویسرکان با اعلام اینکه همزمان با ۵ مهرماه؛ روز جهانی گردشگری جشن ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج برپا می‌شود، گفت: نشست اقتصادی هیأت‌های حاضر در پایان جشنواره از جمله برنامه‌های مهم این رویداد است.

برچسب‌ها:

نظر شما