شناسهٔ خبر: 68565838 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

شکایت اشتباهی پرسپولیس از مسوول نقل و انتقالات

باشگاه پرسپولیس امروز از فرشید طاهری مسوول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به خاطر ثبت فسخ قرارداد بازیکنان استقلال رسما شکایت کرد و به عملکرد آنها ایراد گرفت. اما آیا سازمان لیگ در ثبت فسخ قراردادهای استقلالی‌ها که به نظر می‌رسد بر اساس ماده ۱۷ آیین نامه غیرقانونی بوده، تخلفی انجام داده است؟

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس امروز از فرشید طاهری مسوول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به خاطر ثبت فسخ قرارداد بازیکنان استقلال رسما شکایت کرد و به عملکرد آنها ایراد گرفت.
 
اما آیا سازمان لیگ در ثبت فسخ قراردادهای استقلالی‌ها که به نظر می‌رسد بر اساس ماده ۱۷ آیین نامه غیرقانونی بوده، تخلفی انجام داده است؟!
 
قانون جواب این سوال را به خوبی می‌دهد. طبق تعریف صریح و شفاف ماده ۱۵ آین نامه نقل و انتقال بازیکن، هر یک از   طرفین می‌توانند در صورت وجود «دلیل موجه» قرارداد را بدون هیچ گونه پیامدی ( پرداخت غرامت و یا مجازات ورزشی ) فسخ نمایند.
 
در تبصره این بند اما آمده: واحد نقل و انتقالات بدون ورود به ماهیت موضوع ، فسخ قرارداد را ثبت می‌نماید و مسوولیت آن متوجه شخص متقاضی ثبت است .
 
به این ترتیب فرشید طاهری حتی با اطلاع از موضوع صریح ماده ۱۷ آیین نامه نقل و انتقالات که می‌گوید: در طی فصل مسابقات ، یک قرارداد به صورت یک طرفه قابل فسخ نیست.
 
موظف است که مدارک ارائه شده از افراد حقیقی یا حقوقی برای فسخ قرارداد را ثبت کند.
 
رسیدگی به قانونی بودن یا نبودن فسخ قرارداد اما بر عهده کمیته تعیین وضعیت بازیکنان است. پس همین حالا با خواندن این بند و مقررات مشخص می‌شود که شکایت پرسپولیس از فرشید طاهری مسوول نقل و انتقالات سازمان لیگ به جایی نمی‌رسد.
 
اما این انتقاد به کمیته تعیین وضعیت، و سایر مدیران ارشد فوتبال ایران و حتی کمیته اخلاق وارد است که با وجود آیین نامه و دستورالعمل نقل و انتقالاتی، چرا به مدیریت باشگاه‌ها اجازه می‌دهند به دفعات قرارداد بازیکنان خود را تغییر بدهند و فسخ و دوباره ثبت کنند.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما