شناسهٔ خبر: 68565664 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مرد گمشده در زندان عراق پیدا شد 

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: تحقیقات پلیس درباره سرنوشت مردی که خانواده‌اش گم شدن او را گزارش داده بودند، نشان داد وی به اتهام حمل مخدر متادون در یکی از زندان‌های عراق بازداشت است. 
اوایل تیرماه امسال مرد میانسالی در تهران به اداره پلیس رفت و از ناپدید شدن ناگهانی پسر جوانش به نام بهرام شکایت کرد. 
وی در توضیح ماجرا گفت: «پسرم تأسیسات‌کار است و چند سالی می‌شود که در این رشته به صورت حرفه‌ای فعالیت دارد. او پروژه‌های زیادی را در تهران و شهر‌های اطراف می‌گرفت و آخرین پروژه‌ای که در آن شروع به کار کرد در کشور عراق بود، به همین خاطر به عراق رفت و آمد می‌کرد و مدتی قبل هم برای ادامه کار به عراق رفت. مدتی به صورت تلفنی با او در ارتباط بودیم تا اینکه به من و مادرش پیام داد به زودی به ایران برمی‌گردد. ما منتظرش بودیم، اما خبری از او نشد و حتی گوشی تلفن همراهش هم خاموش شد. پس از آن خیلی تلاش کردیم خبری از بهرام پیدا کنیم، اما تلاش ما نتیجه‌ای نداد و الان من و همسرم نگرانیم که برای پسرمان اتفاق بدی رخ داده باشد.»
 متادون 
با شکایت مرد میانسال، پرونده به دستور قاضی صادق‌زاده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای پیدا کردن ردی از پسر گمشده در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. بررسی مأموران نشان داد بهرام مدتی قبل از حادثه از طریق مرز‌های زمینی وارد عراق می‌شود و به محل کارش در بصره می‌رود. مدتی بعد وی به قصد برگشت به ایران محل کارش را ترک می‌کند، اما هرگز به مرز نمی‌رسد و به‌طرز مشکوکی ناپدید می‌شود. در حالی که تحقیقات برای پیدا کردن پسر گمشده ادامه داشت به مأموران پلیس خبر رسید یکی از دوستان بهرام از عراق به ایران آمده و به خانواده بهرام گفته که پسرشان از سوی مأموران پلیس عراق بازداشت شده و در زندان است. 
دوست بهرام به مأموران گفت: «من و بهرام با هم در یک پروژه در کشور عراق کار می‌کردیم. مدتی قبل بهرام حین کار از ناحیه پا دچار آسیب شدید شد. بهرام چند روزی در بیمارستان بستری شد و تحت درمان قرار گرفت، اما وقتی از بیمارستان مرخص شد، به‌خاطر درد شدیدی که داشت قرص متادون مصرف می‌کرد. 
به دلیل همین آسیب دیدگی‌اش تصمیم گرفت برای مدتی به ایران برگردد و پس از بهبودی کامل دوباره برای کار به عراق بازگردد. در مسیر برگشت پلیس عراق از او ۱۸۰ قرص متادون کشف و بهرام را بازداشت کردند. من فکر می‌کردم پلیس عراق موضوع را به خانواده بهرام خبر می‌دهد و پس از این حادثه هم محل کارم را به پروژه دیگری تغییر دادم تا اینکه چند روز قبل فهمیدم دادگاه عراق بهرام را به شش ماه زندان و ۵/۲ میلیارد تومان جریمه محکوم کرده است. از سوی دیگر متوجه شدم خانواده بهرام در جریان دستگیری پسرشان نیستند که تصمیم گرفتم به ایران برگردم و موضوع بهرام را به خانواده‌اش خبر بدهم تا آن‌ها از نگرانی رها شوند.»
با اطلاعاتی که دوست بهرام در اختیار مأموران قرار داد، بازپرس پرونده به کارآگاهان دستور داد همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه چنانچه امکان انتقال متهم برای گذراندن دوران محکومیتش در ایران وجود دارد با پلیس و مقامات قضایی عراق مکاتبه کنند.

نظر شما