شناسهٔ خبر: 68565588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کریدور فیلادلفیا، راه گریز نتانیاهو

محمدحسین خدائیان

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی بر حفظ نیروهای نظامی خود در کریدور فیلادلفیا در مرز مصر و غزه پافشاری می‌کند که هر ماه در حملات صهیونیست‌ها به نواز غزه تعدادی از اسرای صهیونیست کشته می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رسانه عربستانی در مقاله‌ای با اشاره به کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست در نوار غزه، پافشاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بر حفظ قوای نظامی در کریدور «فیلادلفیا» را یک بهانه‌تراشی آشکار برای جلوگیری از پایان جنگ دانست و او را سیاستمداری خودشیفته توصیف کرد که حتی برای جان صهیونیست‌ها هم خطرناک است.

به گزارش عرب‌ نیوز، کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست در رفح خشم فراوانی را به‌سوی دولت رژیم صهیونیستی، به‌ویژه شخص «بنیامین نتانیاهو» هدایت کرد و برای نخستین‌بار از زمان آغاز جنگ غزه، معترضان در بسیاری از شهرها و روستاهای اراضی اشغالی به خیابان آمده و از تل‌آویو خواستند با حماس به توافق برسد.

چندین دهه است که نتانیاهو افکار عمومی را دستکاری می‌کند تا در قدرت باقی بماند. او این کار را با دروغ و فریب، پاشیدن بذر ترس و همچنین تفرقه‌افکنی انجام داده و هدفی جز چنگ زدن به قدرت، ادامه دادن به سوءاستفاده از اختیارات خود و اجتناب از رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی‌اش ندارد.

او که با چندین پرونده فساد و احتمال ده‌ها سال حبس مواجه است، یک دولت ائتلافی افراطی تشکیل داده که از زمان عملیات طوفان الاقصی تا امروز نه‌تنها جان فلسطینیان، بلکه جان صهیونیست‌ها را هم در خطر انداخته است. به گزارش عرب نیوز، اسرای صهیونیست و خانواده‌های آن‌ها در اراضی اشغالی کسانی هستند که بیشترین آسیب را از سیاست‌های این نخست‌وزیر بی‌اخلاق و خودشیفته متحمل شده‌اند.

نتانیاهو در حالی تمام سیاست‌های خود را بر حفظ قدرت متمرکز کرده که اسرای صهیونیست هر روز امید کمتری به دیدار دوباره خانواده خود پیدا می‌کنند. در حالی که رژیم صهیونیستی در اوایل جنگ غزه، آزادسازی اسرا را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی خود در حمله به این باریکه معرفی کرده بود، بارها شاهد بودیم که اسرای صهیونیست در حملات هوایی و موشکی صهیونیست‌ها به غزه کشته شدند.

با این وجود، او خود را یک ناجی می‌داند و از پذیرش مسئولیت اشتباهاتش سر باز می‌زند؛ اما ساکنان اراضی اشغالی و جامعه بین‌المللی به خوبی می‌دانند که جان اسرای صهیونیست برای او هیچ اهمیتی ندارد.

کریدور فیلادلفیا، راه گریز نتانیاهو کریدور فیلادلفیا

هدف نتانیاهو در فیلادلفیا بقای سیاسی است

حتی چهره‌ای مانند «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر - که به صلح‌طلبی شناخته نمی‌شود - نیز در جلسه‌ای پیش از یافتن اجساد اسرای صهیونیست، از اصرار نتانیاهو برای تداوم حضور نظامیان صهیونیست در کریدور فیلادلفیا مستأصل شد، زیرا می‌دانست این اقدام چه تأثیری بر سرنوشت اسرای باقی‌مانده در غزه خواهد داشت.

اکنون برای همه روشن است که این پافشاری نتانیاهو از ملاحظات راهبردی و نیازهای امنیتی ناشی نشده، بلکه تنها از تلاش او برای حفظ حمایت جریان‌های افراطی از دولت خود سرچشمه می‌گیرد. «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی هم به‌درستی کریدور فیلادلفیا را «کریدور بن‌گویر-اسموتریچ» نام نهاده است، بدین معنا که هدف نتانیاهو از حفظ کنترل نظامی در این منطقه، جلب حمایت «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اشغالگر است، چهره‌هایی که در کابینه ائتلافی نتانیاهو نقشی اساسی دارند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی حضور نظامی در فیلادلفیا همواره یکی از اهداف او بوده است، در حالی که در ۱۸ سال گذشته هیچ تلاشی در این راستا انجام نداده است. به گزارش عرب نیوز، اگر کنترل این کریدور واقعاً برای جلوگیری از قاچاق ادعایی سلاح به غزه ضروری است، پس چرا نتانیاهو از همان ابتدای جنگ کنترل آن را در دست نگرفت؟

به گزارش این رسانه عربستانی، پاسخ روشن است، زیرا نتانیاهو این اقدامات را نه برای اهداف نظامی و امنیتی مشخص، بلکه با هدف حفظ قدرت سیاسی و جلب حمایت جریان‌های افراطی از کابینه خود انجام می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما