شناسهٔ خبر: 68562608 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاهش قربانیان تصادفات جاده‌ای در نیمه اول شهریورماه ۱۴۰۳

جانشین فرمانده پلیس راه کشور از کاهش ۳۱ درصدی تعداد فوتی‌های در صحنه تصادفات جاده‌ای در نیمه اول شهریورماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرهنگ سیاوش محبی با اشاره به سفرهای پر حجم در تعطیلات اخیرگفت: با توجه به تعطیلات روزهای پایانی ماه صفر ما شاهد ترافیک پرحجم و بی سابقه‌ای  در اکثر محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور مخصوصاً استان‌های زیارتی و سیاحتی یعنی خراسان رضوی، گلستان، مازندران، گیلان و محورهای منتهی به تهران و سایر کلان شهرها بودیم.

وی افزود: در همین راستا و برای تسهیل در تردد در محورهای پرتردد از جمله آزادراه تهران- شمال،   محور هراز،   جاده چالوس و آزادراه رودبار- منجیل با توجه به اینکه گنجایش ترافیک پرحجم را ندارند محدودیت هایی را اجرا کردیم.

جانشین فرمانده پلیس راه کشور اضافه کرد: در تعطیلات اخیر برای مدیریت حجم ترددها حدود ۲۵۵ ساعت محدودیت تردد، در محورهای شمالی و و محورهای استان خراسان رضوی و یا محورهای منتهی  به مشهد اجرا کردیم و به همین دلیل گره ترافیکی چندانی را نیز شاهد نبودیم.

محبی با اشاره به کاهش جانباختگان تصادفات رانندگی گفت: با توجه به اینکه شهریورماه، پرخطرترین ماه از نظر تصادفات جاده‌ای است ولی آمارهای ما نشان می‌دهد که از  یکم تا هفدهم شهریور ماه سال جاری شاهد کاهش تعداد جانباختگان و افت حدود ۳۱ درصدی فوتی‌ها در صحنه تصادفات رانندگی بودیم.

وی گفت: با توجه به اینکه خستگی و خواب آلودگی مهم ترین علل بروز تصادفات در جاده‌های کشور گزارش شده است از هموطنان تقاضا می‌شود به هیچ وجه با حالت خستگی و خواب‌آلودگی به رانندگی ادامه ندهند و بلافاصله پس از صرف ناهار از رانندگی خودداری و همچنین از هرگونه عجله و شتاب پرهیز داشته تا با رعایت مسائل ایمنی به سلامت به مقصد برسند.

انتهای پیام

نظر شما