شناسهٔ خبر: 68561942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

عملیات استشهادی یک اردنی در کرانه باختری/واکنش نتانیاهو و گروه‌های مقاومت

به دنبال عملیات شهادت طلبانه یک اردنی در کرانه باختری هشتک «مقاومت اسلامی در اردن» فعال شد. این نوع از عملیات برای اولین بار است که توسط یک اردنی انجام شده است.

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه بین الملل: اقدام یک شهروند اردنی در انجام عملیات شهادت طلبانه مرگبار علیه صهیونیست‌ها مورد توجه صهیونیست‌ها، اردنی‌ها و فلسطینی‌ها قرار گرفته است.

 بنا به اعلام رسانه‌های رژیم اسرائیل، مجری عملیات شهادت طلبانه شمال کرانه باختری، شهروند اردنی 39 ساله به نام شهید «ماهر الجازی» است.

شهید جازی صبح امروز یکشنبه سوار کامیون خود شد و بعد از عبور از گذرگاه الکرامه واقع در مرز اردن با کرانه باختری، با سلاح کلت کمری که داشت، نیروهای حراست رژیم اسرائیل در گذرگاه را هدف قرار داد که در اثر آن، سه صهیونیست کشته شدند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داد که شهید جازی، از شهرک «اذرح» اردن بوده و به عنوان راننده کامیون فعالیت می‌کرده است.

به دنبال این عملیات، هشتک «مقاومت اسلامی در اردن» و شهید جازی و عملیات گذرگاه الکرامه در شبکه اجتماعی ایکس ترند شد. به گفته منابع خبری عملیات شهید جازی در طول چند دهه گذشته، بی سابقه بوده و برای اولین بار است که یک اردنی دست به عملیات استشهادی می‌زند.

کرانه+باختری
 

اردنی‌ها به مناسبت این عملیات، خوشحالی کرده و بین خود شیرینی توزیع کرده‌اند که در رسانه‌های رژیم اسرائیل بازتاب داشته است. دولت اردن، همواره به دلیل مواضع ضعیف خود در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها مورد انتقاد افکار عمومی داخلی و فلسطینیان قرار گرفته است و این عملیات نشان داد که مردم اردن کما اینکه در تظاهرات چند ماه گذشته نشان دادند، در کنار مقاومت و مردم فلسطین و علیه صهیونیست‌ها هستند.

این عملیات امروز مورد توجه و استقبال گروه‌های فلسطینی مانند حماس، جهاد اسلامی و جنبش مجاهدین قرار گرفته است و آن‌ها، این عملیات را حامل پیامی برای تل‌آویو دانستند.

واکنش‌ نتانیاهو به عملیات شهادت‌طلبانه یک اردنی


در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به عملیات شهادت طلبانه یک اردنی در شمال کرانه باختری و نزدیک مرز اردن با کرانه باختری این روز را روز سخت خواند.

رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از نتانیاهو گزارش دادند که او گفته است: «[امروز]، روز سختی  است، ما در محاصره ایدئولوژی‌ای قرار داریم که می‌خواهد همه ما (صهیونیستها) را از بین ببرد».

او بدون اشاره به اقدامات و جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه و کرانه باختری، جنبش حماس را به تشدید تنش متهم کرد و گفت: «حماس به دنبال تفرقه افکنی در داخل ما (صهیونیستها) و به راه انداختن جنگ روانی علیه خانواده های ربوده شدگان (اسرا) و اعمال فشارهای داخلی است».

 

واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات در کرانه باختری


گروه‌های مقاومت فلسطین هم از عملیات ضدصهیونیستی یک راننده کامیون اردنی در مرز اردن با فلسطین اشغالی استقبال کردند و آن را معلول جنایت‌های رژیم اسرائیل در کرانه باختری، قدس و نوار غزه دانستند.

شهید+ماهر+الجازی
 

 دفتر اطلاع رسانی این کمیته‌ها امروز یکشنبه بعد از این حادثه اعلام کرد: «ما عملیات منحصر به فرد "گذرگاه الکرامه" (جسر النبی) را تبریک می‌گوییم و آن را پاسخ واجب بر کشتارهای زشت و جنگ قتل‌عام جمعی در نوار غزه و جنایت‌های صهیونیست‌های فاشسیت در کرانه باختری و قدس اشغالی می‌دانیم».

گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند که این عملیات بیانگر شکست امنیتی، اطلاعاتی و نظامی ترکیبی همه نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم است.

گروه‌های مقاومت، این عملیات را پیامی برای توده‌های صهیونیست و سران ترسو و فاشیست آن‌ها دانستند با این مضمون که «هرکس آتش [جنگی] بیافروزد؛ با آن آتش خواهد سوخت و آتش انتقام‌جویی مقدس برای ملت و فرزندان ما، هر روز، به دلیل تشدید و گسترش جنایت‌ها و جنگ کشتار علیه مردم فلسطین و مقدسات آن‌ها شعله‌ورتر خواهد شد».

 


نورنیوز

نظر شما