شناسهٔ خبر: 68560565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

چالش های اخیر به دلیل عدم مشورت با بخش خصوصی

طی سال‌های اخیر دیدیم که بعد از اجرای هر سیاستی، چالش‌هایی پدیدار می‌شود که علت آن، عدم همفکری با تشکل‌هاست. طی سال‌های اخیر دیدیم که بعد از اجرای هر سیاستی، چالش‌هایی پدیدار می‌شود که علت آن، عدم همفکری با تشکل‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا صبح امروز همایش تشکل های اقتصادی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد این همایش در حالی برگزاری شد که قرار بود وزیر صمت نیز به عنوان متولی بخش صنعت معدن و تجارت نیز در این رویداد حضور داشته باشد اما در دقایق پایانی اعلام شد که وی حضور نخواهد داشت.

در ابتدای این همایش رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: طی سال‌های اخیر دیدیم که بعد از اجرای هر سیاستی، چالش‌هایی پدیدار می‌شود که علت آن، عدم همفکری با تشکل‌هاست. باوجوداینکه درباره اصل مشورت گرفتن از تشکل‌ها، در قانون تأکید شده؛ اما همچنان استفاده از این ظرفیت، موردتوجه دستگاه‌های تصمیم‌ساز نیست.

او در ادامه فقدان منابع مالی برای تأمین هزینه‌های تشکلی، تعدد دستگاه‌های اعطای مجوز تأسیس تشکل‌ها، بی‌توجهی به نظرات تشکل‌ها و وجود تشکل‌های موازی را ازجمله مشکلات این حوزه دانست.

حسن‌زاده همچنین تخصص گرایی را یکی از ویژگی‌های استفاده از ظرفیت تشکل‌ها عنوان کرد که به رشد بهره‌وری اقتصادی منجر می‌شود و به دنبال آن محیط کسب‌وکار را بیش از گذشته برای فعالیت مناسب خواهد کرد.

او ابراز امیدواری کرد: دولت چهاردهم به تشکل‌ها نگاه مشارکت‌جویانه داشته باشد و در روند سیاست‌گذاری‌ها از ظرفیت آنها بهره ببرد تا بخش خصوصی بتواند در کنار سایر ارکان، رسالت بزرگ خود را در مسیر توسعه اقتصادی ایفا کند.
رئیس اتاق ایران با تأکید بر نقش تشکل‌ها در راستای بیان دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی و پیدا کردن راهکار‌های عملیاتی در مواجه با آنها، تصریح کرد: توسعه تشکل‌ها در هدایت سرمایه‌گذاران مؤثر است و از اتلاف سرمایه‌ها در بخش‌های غیرمولد جلوگیری می‌کنند.

حسن‌زاده اظهار کرد: اتاق ایران به‌عنوان یک نمود عینی از یک نهاد مردمی و با عضویت ۶۶ هزار فعال اقتصادی، ۲۲۰ تشکل ملی، ۱۵ تشکل بالادستی و ۴۰۰ تشکل استانی، تجلی نقش حلقه اتصال بین بخش خصوصی و حاکمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما