شناسهٔ خبر: 68556461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هفته نیمه تعطیل، ۳۹ کشته و مجروح در جاده‌های هرمزگان بر جای گذاشت

محور میناب و حاجی‌آباد در صدر تصادفات

مسیرهای بندرعباس به میناب وبندرعباس به حاجی‌آباد پرحادثه‌ترین محورهای مواصلاتی هرمزگان بوده است.

صاحب‌خبر -

صبح ساحل نوشت: طی تعطیلات یک هفته گذشته، ۸۴فقره تصادف در جاده‌های برون‌ شهری‌استان اتفاق افتاد که بیشترین سانحه درمسیرهای پرتردد بندرعباس به میناب و بندرعباس به حاجی‌آباد به ثبت رسیده است. به گفته سرهنگ مهدی نیکبخت فرمانده پلیس‌راه هرمزگان، از ۱۰تا ۱۶شهریورماه جاری دو فقره تصادف فوتی با دو نفر جان‌باخته، ۳۵ فقره تصادف جرحی با ۳۷ نفر مجروح و ۴۷ فقره تصادف خسارتی به وقوع پیوسته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۴۹ مورد تصادف ، ۴۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سرهنگ نیکبخت از کاهش ۷۱ درصدی تصادف فوتی و ۱۴ درصدی تصادف جرحی در استان خبر داد و بیشترین  ساعات سانحه جاده‌ای در این بازه زمانی را ساعت  ۱۶ تا ۲۰ اعلام کرد. وی بیشترین خودرو  در تصادفات را  خودروهای ایرانی مانند پژو پارس، پژو ۴۰۵  و... ذکر کرد. 

  

ثبت کاهش ۱۹ درصدی تصادفات  

رئیس پلیس راهور فراجا نیز از کاهش ۱۹ درصد تصادفات با توجه به افزایش حجم تردد در جاده‌های کشور در این مدت خبر داد که این کاهش  به ترتیب ۱۶درصد در آمار جان‌باختگان و ۴۶ درصددر تصادفات‌جرحی و خسارتی مشاهده‌ شده است. سردار سید تیمورحسینی ضمن تشکر از همکاری‌ شهروندان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی،  از رانندگان خواست با صبر و حوصله و رعایت فاصله طولی مناسب، به سفر خود ادامه دهند. همچنین پیش از سفر، از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شده و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفر خود کنند.

پلیس راهور با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع، از شهروندان خواست تا اخبار مربوط به وضعیت راه‌ها را از طریق رسانه‌های رسمی و کانال‌های ارتباطی پلیس دنبال کنند.

  

امدادرسانی به بیش از ۱۱ هزار نفر 

رئیس‌سازمان امدادونجات جمعیت‌ هلال ‌احمر کشور، از انجام ۶۳۶ مورد مأموریت امدادی در کشور و امدادرسانی به بیش از ۱۱ هزار نفر خبر داد.بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، در تشریح عملیات امداد و نجات از تاریخ ۱۴ الی ۱۶ شهریورماه، گفت: در این مدت با تلاش نیروهای عملیاتی هلال‌احمر ۶۳۶ مورد مأموریت امدادی در کشور انجام و به ۱۱ هزار و ۲۹۳ نفر امدادرسانی شد؛ امدادرسانی به ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر، مربوط به زائران حضرت امام رضا علیه‌السلام در طرح همسفران خورشید بوده است.

وی افزود:در حوادث سه روز گذشته۳۸۵ مصدوم پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور ادامه داد: در عملیات ۷۲ ساعت گذشته، ۸۷۸ تیم عملیاتی متشکل از امدادگران و نجات گران‌ به مصدومین خدمات امدادی ارائه دادند.گفتنی است، هم‌وطنان در صورت بروز هرگونه مخاطره و یا حادثه‌ای می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲، ندای امدادونجات جمعیت هلال‌احمر و به‌صورت ۲۴ ساعته، بدون نیاز به سیم‌کارت تماس بگیرند و از خدمات امدادی نیروهای عملیاتی این جمعیت بهره‌مند شوند.

46

نظر شما