شناسهٔ خبر: 68556324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار ابهر خبر داد

تلاش برای ثبت روستای درسجین به‌عنوان روستای گردشگری جهانی

زهرا فتحی

فرماندار شهرستان ابهر از تلاش گسترده برای ثبت روستای درسجین به‌عنوان روستای گردشگری جهانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

احمد ذوالقدر در حاشیه بازدید از جشنواره انگور درسجین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: روستای درسجین یکی از روستاهای پرجاذبه و زیبای ابهر است که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه این روستا از روستاهای بدون مانع استان نیز تلقی می‌شود، ادامه داد: روستای درسجین با توجه به ویژگی‌های خاص، تاریخی بودن و از همه مهم‌تر، داشتن جاذبه‌ گردشگری در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه طبق پیگیری‌های انجام‌شده از بین ۵۰۰ روستای کشور روستای درسجین بین هشت روستا برای پیوستن به فهرست روستاهای گردشگری جهانی انتخاب شده است، گفت: همه تلاش‌ها این است که بخش‌ها و شاخص‌های تبدیل شدن درسجین به روستای گردشگری جهانی انجام‌ شود.

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه روستای درسجین از روستاهای شهیدپرور ابهر محسوب می‌شود، افزود: یکی از شهدای شاخص این روستا، شهید بهروز قدیمی از کادر پرواز همراه رئیس جمهوری شهید است که در رکاب شهدای خدمت به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا، روستای درسجین از توابع بخش مرکزی شهرستان ابهر در استان زنجان و از جمله روستاهای هدف گردشگری است که مردم آن در دل ترک‌زبانان به زبان لری بختیاری صحبت می‌کنند. آمار جمعیتی این روستا تقریباً ۲۰۰۰ نفر است و منبع درآمد مردم از طریق کشاورزی و تولید محصولاتی مانند انگور، بادام و گردو و کشت دیم گندم و جو و دامداری و بخشی از آن نیز از طریق صنایع دستی مانند فرش و گلیم‌بافی تامین می‌شود.

این روستا از قدمت تاریخی برخوردار است و زبان آنها یکی از گویش‌های اصیل آریایی است و احتمال آن وجود دارد که این روستا با توجه به تاریخچه شهرستان ابهر و درگیری‌های مادها و پارس‌ها، از همان اقوام اولیه ایرانی باشند که زبان و آداب و رسوم خود را حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما