شناسهٔ خبر: 68555586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر امور باغبانی استان:

برداشت انگور از باغ‌های قزوین آغاز شد

مدیر امور باغبانی استان: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت انگور از سطح ۳۶ هزار و ۳۸۲ هکتار از باغ‌های بارور استان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد پیله‌فروش با اشاره به برداشت انگور از باغ‌های استان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۳۰ هزار تن محصول از باغ‌های استان برداشت شود.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، استان قزوین دارای ۳۷ هزار و ۲۵۲ هکتار باغ انگور است که ۳۲ هزار و ۳۸۲ هکتار آن بارور و ۸۷۵ هکتار آن باغات غیربارور است.

وی، متوسط عملکرد این محصول را بیش از ۱۰ تن در هکتار برآورد کرد .

این مسئول اضافه کرد: از این میزان سطح باغ، بیش از 7 هزار هکتار بصورت داربستی و نوین احداث و در حال بهره‌برداری بوده و بقیه باغات بصورت سنتی است.

وی، متوسط تولید این محصول ۳۵۰ هزار تن در سال‌های گذشته بوده که این میزان در سال جاری بعلت تغییرات اقلیمی کاهش داشته است.

به گفته پلیه‌فروش، انگور تولید شده در استان ۷۰ درصد بصورت تولید کشمش، ۲۵ درصد تازه خوری و ۵ درصد نیز بصورت فرآورده‌های جانبی نظیر شیره، آبغوره و کنستانتره استفاده می‌شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین رتبه نخست تولید کشمش و رتبه  دوم تولید انگور را در کشور دارد و همواره توانسته تمامی فرآیندهای این محصول از غوره گرفته تا انگور و همچنین فرآوری کشمش را به بهترین شیوه به بازار داخلی و خارجی عرضه کند.

عملیات برداشت انگور از نیمه اول شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه در استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما