شناسهٔ خبر: 68555537 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کولیوند خبر داد:

ارائه بیش از ۴ میلیون خدمت به زائران اربعین

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه چهار میلیون و ١٢٠ هزار خدمت در کشور و عراق به زائران اربعین خبر داد و گفت: گرمازدگی، مشکلات اسکلتی، عضلانی و تنفسی به ترتیب از دلایل عمده مراجعه زائران به پایگاه‌های هلال احمر در این مدت بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، پیرحسین کولیوند روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع طرح‌ها و خدمات امدادی و درمانی هلال‌احمر در ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، اظهار داشت: در این ایام ۴٨۶ مصدوم به مراکز درمانی داخل کشور و ٨٨٧ بیمار نیز به بیمارستان‌های عراق منتقل شدند.

کولیوند خاطرنشان کرد: هلال احمر در دو ماه گذشته خدمات ارزنده‌ای را به دوستداران امام حسین (ع) ارائه کرد و از سال گذشته شورای سیاستگذاری و آسیب‌شناسی عملیات اربعین تاسیس شد و همه فعالیت‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات علمی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین امسال گفت: هماهنگی مفصلی با همکاران خود در عراق انجام شد تا برای برگزاری این مراسم فعالیت‌ها ارتقا یابد و هم افزایی ایجاد شود.

کولیوند گفت: تعامل خوب با مجموعه‌های داخلی و خارجی و شناسایی موکب‌های درمانی عراق با مجوز از هلال احمر ایران از دیگر اقدامات شاخص اربعین امسال بود. ‌

فوتی ناشی از گرمازدگی نداشتیم

رئیس جمعیت هلال احمر، پیشگیری از گرمازدگی را یکی از برنامه‌های جدی امسال از سوی این جمعیت عنوان کرد و افزود: موج شدید گرما امسال نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده بود اما خوشبختانه با تمهید و برنامه‌های پیش‌بینی شده فوتی ناشی از گرمازدگی نداشتیم.

وی به حضور ۲ هزار طبیب الدوار در مسیر پیاده راه زائران اشاره کرد و افزود: این طرح بسیار مفید و موثر بود همچنین برای نخستین بار برخی از بیمارستان کاظمین و سامرا در اختیار هلال احمر قرار گرفت که اقدام بزرگی بود و نشان از همکاری و هماهنگی بین دو کشور دارد.

کولیوند با اشاره به اینکه تمام مصدومان بدون تامل با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند، به برپایی پایگاه امدادی ایران در خاک عراق و نقطه صفر مرزی اشاره کرد و افزود: این امر سبب حضور به موقع امدادگران و انتقال مصدومان به مراکز درمانی و کاهش آمار مصدومان شد همچنین مجوز پرواز بالگردهای هلال احمر در آسمان عراق گرفته شده بود که البته نیاز به این کار نشد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کمیته آسیب شناسی اربعین تشکیل شده تا خلاءها و مشکلات برای سال آینده رفع شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر گفت: پنج هزار داوطلب در چهار محور منتهی به شهر مشهد به زائران امام رضا (ع) خدمت‌رسانی کردند همچنین اقدامات خوبی برای اسکان زائران انجام شد.

انبارهای امدادی هلال احمر نیاز به تقویت دارد

رئیس جمعیت هلال احمر درباره وضعیت کنونی انبارهای امدادی هلال احمر گفت: انبارها نیاز به تقویت جدی دارند و اکنون جای نگرانی نیست اما به استانداردها نرسیده است و از دولت می خواهیم در این امر کمک کند.

واکنش کولیوند به اظهارات یاسین رامین

کولیوند در پاسخ به اینکه آیا پیگیری حقوقی برای برخورد با اظهارات یاسین رامین و اتهاماتی که در رسانه خارجی به جمعیت هلال احمر ایران داشته انجام شده است، گفت: وی از نظر دادگاه متهم و تحت تعقیب است و پلیس بین الملل پیگیر اوست. هر فردی می‌تواند هر حرفی بزند ولی آیا مردم و جامعه بین المللی آن را قبول می‌کنند؟

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر ایران جز پنج جمعیت برتر صلیب سرخ جهانی است و اگر مساله ای بود به ما تذکر می‌دادند؛ چطور است که ایران در مجمع جهانی صلیب سرخ مسئول برنامه می‌شود یا در مراسم اربعین رئیس کمیته برگزاری است؛ این فرد متهم است و با نظام عناد دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره سهمیه امریه در هلال احمر ضمن قدردانی از سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار داشت: هلال احمر ۲۰۰ مورد سهمیه سالانه دارد و اکنون کسی را در صف انتظار نیست.

کولیوند درباره تمهیدات جمعیت هلال احمر برای برگزاری حج عمره گفت: اکنون واکسن‌ها تهیه و مشکل خاصی نداریم و بر اساس تعداد زائران پزشک و کادر درمان اعزام می‌کنیم.

بزرگترین بالگرد انگلیس دو ماه رایگان به ایران می‌آید

رئیس جمعیت هلال احمر درباره خرید بالگردهای دید در شب گفت: با رئیس کمیته سلامت و اقدامات بشردوستانه انگلیس مذاکره کردیم و تفاهم نامه بستیم تا رایگان بزرگترین بالگرد خود را دو ماه به ایران بیاورند؛این بالگرد ظرفیت حمل ۱۲۰ نفر یا ۴۰ تن بار را دارد و اگر ما دیدیم جواب می دهد ۲  فروند از آن را خواهیم گرفت همچنین برای خرید ۲۰ فروند بالگرد جدید به تفاهم رسیدیم که اگر عملیاتی شود طی ۲ سال تحویل خواهیم گرفت.

ادامه دارد...

نظر شما