شناسهٔ خبر: 68555369 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک هزار و ۶۰۰ مددجوی زنجانی توانمند می‌شوند یک هزار و ۶۰۰ مددجوی زنجانی توانمند می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: امسال با پایش و رصدهای انجام شده برای یک هزار و ۶۰۰ نفر از افراد تحت پوشش این نهاد، جشن توانمندسازی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

روح الله صالحی روز یکشنبه در جمع مدیران کمیته امداد استان زنجان با تشریح فعالیت‌های در نظر گرفته شده از سوی این نهاد برای سال جاری، گفت: یکی از اولویت های کمیته امداد در سال جاری همچون سالهای گذشته اشتغالزایی برای جامعه هدف است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۶ هزار شغل در کشور ایجاد شد که سهم استان زنجان از آن چهار هزار و ۵۰۰ مورد بود، تصریح کرد: امسال نیز اشتغالزایی برای سه هزار و ۵۰۰ مددجو هدفگذاری شده است.

صالحی با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت کمیته امداد زمینه‌سازی برای اشتغال‌ گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت با هدف توانمندسازی آنان است، یادآور شد: با فراهم شدن زمینه اشتغال جامعه هدف کمیته امداد و ورود آنها به فضای کسب و کار و تلاش برای درآمدزایی و استقلال معیشتی، اهداف این نهاد در حوزه توانمندسازی مددجویان محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از بسترهای مورد نیاز برای اشتغال، داشتن مهارت و علاقه به کار در رشته شغلی موردنظر است، از همین رو تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب زمینه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت را فراهم و مسیر اشتغال‌زایی آنها را هموار کنیم.

این مسوول با بیان اینکه کمیته امداد استان موفق به کسب رتبه نخست کشور در تحقق برنامه اشتغال شد، تصریح کرد: این نهاد همچنین رتبه پنجم کشوری را در جذب منابع از آن خود کرد.

صالحی تصریح کرد: سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ شغل با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک‌های دستگاه‌های مربوط به همت کمیته امداد در استان زنجان ایجاد شد و در همین راستا جشن توانمندسازی ۲ هزار خانواده برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۱۰ هزار نفر از مددجویان زنجانی از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند، گفت: آموزش، یک رکن اساسی در تکمیل خدمات اشتغال کمیته امداد است و با هماهنگی فنی و حرفه‌ای استان، ‌آموزش‌های مهارتی به خانواده‌های مددجوی تحت حمایت ارائه می‌شود.

نظر شما