شناسهٔ خبر: 68555188 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

شرکت های هواپیمایی ایرانی را بهتر بشناسید

یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به شهرهای داخلی و خارجی خرید بلیط هواپیما است.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: با انتخاب این وسیله حمل‌ونقل در وقتتان صرفه‌جویی می‌کنید و در کمترین زمان ممکن می‌توانید به مقصد مورد علاقه­تان بروید. همچنین در سفرهای خارجی می‌توانید با انتخاب ایرلاین‌های داخلی در هزینه‌های سفرتان نیز صرفه‌جویی کنید. اگر شما هم در هنگام خرید بلیط هواپیما با نام‌ شرکت‌های هواپیمایی مختلف روبه‌رو شده‌اید اما اطلاع چندانی از انواع ایرلاین‌های داخلی نداشتید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات جامعی درباره انواع ایرلاین‌های فعال در داخل کشور به دست آورید تا در هنگام خرید بلیط این وسیله نقلیه با آگاهی بیشتری شرکت هواپیمایی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ایرلاین ماهان

یکی از بهترین ایرلاین‌های داخلی کشور ایرلاین ماهان است. این ایرلاین از سال ۱۳۷۱ شروع به کارکرده است. در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان کم تأخیرترین ایرلاین داخلی شناخته شد. برای سفرهای داخلی و خارجی­تان می‌توانید به سراغ دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی این ایرلاین بروید.

C:\Users\meysam\Desktop\mahan-flight.jpg

اگر قصد دارید کارت پرواز خود را به‌صورت آنلاین دریافت کنید، با خرید بلیط هواپیما ماهان این امکان برای شما فراهم می‌شود. خدمات سرگرمی، اینترنت رایگان و تنوع غذایی ازجمله امکاناتی است که با خرید کلاس بیزینس ماهان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ایرلاین قشم

در سال ۱۳۹۱ ایرلاین قشم ایر در زمره شرکت‌های هواپیمایی داخلی ایران قرار گرفت. پروازهای این ایرلاین نیز در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس ارائه می‌شود. با خرید بلیط هواپیمای بیزینس ایرلاین قشم ایر برای شما غذای گرم سرو می‌شود. برای پیدا کردن بلیط‌های چارتر در مسیرهای پرتردد می‌توانید بر روی پروازهای شرکت هواپیمایی قشم ایر حساب باز کنید.

ایرلاین کیش ایر

در سال ۱۳۷۰ ایرلاین کیش ایر در جزیره کیش شروع به کار کرد. این ایرلاین با داشتن ناوگان هوایی جدیدِ خود کیفیت بالایی را در پروازهای داخلی به وجود آورد. اغلب پروازهای داخلی ایرلاین کیش ایر در داخل کشور است؛ اما در مسیرهای خارجی نظیر مسقط، پایتخت کشور عمان، نیز فعال است.

ایرلاین تابان

یکی دیگر از ایرلاین‌های داخلی، ایرلاین تابان نام دارد. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۸۵ شروع به فعالیت کرد. قطب این ایرلاین در فرودگاه شهر مشهد و همچنین فرودگاه مهرآباد است. به این معنی که بیشتر پروازهایی که این ایرلاین انجام می‌دهد، بین این دو فرودگاه انجام می‌شود؛ بنابراین اگر قصد سفر از شهر تهران به مشهد را داشته باشید، می‌توانید بلیط این ایرلاین را پیدا کنید. شرکت هواپیمایی تابان برخلاف ایرلاین‌های دیگر تنها کلاس اکونومی را به مسافران خود ارائه می‌دهد.

ایرلاین سپهران

یکی دیگر از مهم‌ترین ایرلاین‌های داخلی کشور که در هنگام خرید بلیط هواپیما اسم پروازهای آن را مشاهده می‌کنید، شرکت هواپیمایی سپهران است. این شرکت هواپیمایی بلیط خود را در یک کلاس پروازی یعنی اکونومی به مسافران ارائه می‌دهد؛ بنابراین اگر قصد دارید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید، به سراغ پروازهای این ایرلاین بروید. صندلی‌های راحت با فضای بیشتر و همچنین امکانات رفاهی ویژه‌ای که برای مسافران در نظر گرفته است، ازجمله جذابیت‌های این ایرلاین به حساب می‌آید.

اکثر پروازهای شرکت هواپیمایی سپهران در داخل کشور انجام می‌شود. در هنگام خرید بلیط هواپیمای سپهران می‌توانید به‌صورت آنلاین کارت پرواز خود را دریافت کنید و صندلی خود را در هواپیما مشخص کنید. همچنین امکان درخواست ویلچر، حمل اضافه بار و همچنین افزودن نوزاد در هنگام خرید بلیط این ایرلاین به‌صورت آنلاین وجود دارد.

ایرلاین ایران تور

یکی دیگر از ایرلاین‌های خوبِ داخلی، شرکت هواپیمایی ایران تور است. این شرکت زیرمجموعه ایران‌ایر است و به‌منظور برگزاری انواعی از تورهای گردشگری و زیارتی در داخل و خارج از کشور تأسیس شده است. برای سفر به شهرهای داخلی و خارجی می‌توانید از این ایرلاین استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بلیط هواپیمای ایران ایر تور امکان دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین است.

ایرلاین وارش

یکی از جوان‌ترین شرکت‌های هواپیمایی داخلی شرکت وارش است. این ایرلاین از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرد. دفتر آن در شهر ساری قرار گرفته است. بیشتر پروازهای این ایرلاین در داخل کشور انجام می‌شود وبا خرید بلیط اعداد اندکی از پروازهای این ایرلاین می­توانید به کشورهای دیگر سفر کنید. تنها کلاس اکونومی این ایرلاین در دسترس مسافران قرار دارد.

C:\Users\meysam\Desktop\varesh_airlines.jpg

ایرلاین زاگرس

یکی از شرکت‌های هواپیمایی خوبِ ایرانی ایرلاین زاگرس نام دارد. این شرکت از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرد. می‌توانید بلیط این شرکت هواپیمایی را در دو کلاس اکونومی و بیزینس پیدا کنید. یکی از مزایای مهم ایرلاین زاگرس امکان دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین است.

چه عواملی بر روی قیمت بلیط هواپیما ایرلاین‌های مختلف تأثیرگذار است؟

اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید یا به دنبال سفری لوکس با هواپیما می‌گردید، در ابتدا باید بدانید که چه عواملی بر روی قیمت بلیط ایرلاین‌های مختلف تأثیرگذار است. در ادامه این عوامل را مشاهده می‌کنید:

زمان خرید بلیط

به‌طورکلی در زمان‌هایی که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد خاص افزایش پیدا می‌کند، قیمتِ بلیط هواپیما و هتل در آن مقصد بالاتر می‌رود. به طور مثال اگر قصد سفر در فصل تابستان یا تعطیلات نوروز را داشته باشید، احتمالاً باید برای خرید بلیط هواپیمای موردنظرتان پول بیشتری را بپردازید. البته به شرطی که تقاضا برای سفر به مقصد انتخابی شما در این مدت بالا برود.

همچنین بلیط هواپیما در اواسط هفته ارزان‌تر از اواخر هفته می­شود. اگر هم به سراغ پروازهای بروید که از نیمه‌شب تا اوایل صبح برگزار می‌شود، می‌توانید با پرداخت هزینه کم‌تر بلیط پرواز موردنظرتان را خریداری کنید.

کلاس پروازی

همان‌طور که در بخش‌های پیشین مقاله اشاره کردیم، ایرلاین‌های داخلی در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس بلیط خود را ارائه می‌کنند. کلاس اکونومی ارزان‌ترین کلاس پروازی است. از طرفی با خرید کلاس بیزینس امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. در ایرلاین­های خارجی یک کلاس دیگر نیز وجود دارد که با نام کلاس فِرست شناخته می‌شود. کلاس فِرست جزء لوکس‌ترین و بهترین کلاس‌های پروازی است.

به این نکته توجه کنید که تفاوت زیادی بین کلاس پروازی بیزینس ایرلاین­های داخلی و خارجی وجود دارد. به این معنی که امکانات و خدمات کلاس بیزینس ایرلاین­های خارجی بسیار بهتر از ایرلاین‌های داخلی است. به بیانی دیگر تفاوت آن‌چنانی بین کلاس اکونومی و بیزینس ایرلاین‌های داخلی وجود ندارد.

نوع بلیط

نوع بلیط شامل بلیط سیستمی و چارتری می‌شود. بلیط‌های چارتری توسط آژانس‌های چارتر کننده در مسیرهای پرتردد پیش‌خرید می‌شود و با قیمت متفاوتی به بازار عرضه می‌گردد. بلیط‌های سیستمی مستقیماً توسط ایرلاین‌ها به مسافران ارائه می‌گردد. ثبات قیمت بلیط‌های سیستمی از چارتری بیشتر است. به طور مثال در زمان‌های شلوغ سفر نظیر فصل تابستان یا عید نوروز بلیط چارتری تهران کیش یا تهران مشهد گران‌تر از بلیط سیستمی می‌شود. اما در فصل زمستان بلیط چارتری این مسیرهای هوایی ارزان‌تر از بلیط سیستمی می‌گردد.

چگونه ارزان‌ترین یا بهترین ایرلاین را انتخاب کنیم؟

اگر قصد دارید ارزان‌ترین یا بهترین بلیط هواپیما ایرلاین‌های مختلف را خریداری کنید، باید به وب‌سایتی مراجعه کنید که در آن یک لیست از انواع بلیط هواپیما ایرلاین­های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد. سفرمارکت این امکان را به شما می‌دهد. با استفاده از تقویم قیمتی و بخش فیلترها در این وب‌سایت به‌راحتی می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را برای خود انتخاب کنید.

تنها کافی‌ست که از بخش فیلترها شرکت هواپیمای مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس به سراغ ساعت پرواز، بازه‌ی قیمت، نوع بلیط، کلاس پروازی، مدت زمان پرواز و وب سایت‌های عرضه‌کننده بلیط بروید.

نظر شما