شناسهٔ خبر: 68554610 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سابالنکا قهرمان تنیس بانوان گرند اسلم آمریکا شد

تهران- ایرنا- ستاره بلاروسی و زن شماره ۲ تنیس جهان، عنوان قهرمانی رقابت‌های آزاد آمریکا را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسابقات تنیس آزاد آمریکا، یکی از چهار رقابت برجسته سالانه تنیس (گرند اسلم) در دنیا و جزء پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی در جهان است. به طور کلی مسابقات گرند اسلم بالاترین اهمیت و جایگاه را در تنیس دارند و قهرمانی در آن‌ بزرگترین آرزو و دستاورد هر بازیکنی به حساب می‌آید. یکی از دلایل اهمیت زیاد این چهار تورنمنت جایزه بزرگ نقدی و امکان کسب امتیاز بالا است. این مسابقات به‌صورت هم‌زمان در بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود. مسابقات آمریکا به عنوان آخرین گرنداسلم سال ۲۰۲۴ در شهر نیویورک برگزار شد.

بخش بانوان رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا بامداد امروز یکشنبه با برگزاری مسابقه نهایی بخش زنان پیگیری شد و آرینا سابالنکا موفق شد بر جسیکا پگولا غلبه کند و در یک پیکار جذاب، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در دیدار پایانی این رقابت‌ها زن شماره ۲ تنیس جهان که پارسال با شکست مقابل کوکو گاف آمریکایی دستش از جام کوتاه مانده بود، این بار مقابل دیگر نماینده کشور میزبان سر خم نکرد و در ۲ ست پیاپی با نتایج مشابه ۷-۵ به برتری رسید تا برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود، جام چهارمین گرند اسلم فصل را بالای سر ببرد.

ستاره ۲۶ ساله بلاروسی که امسال از قهرمانی‌اش در مسابقات آزاد استرالیا دفاع کرد، با این پیروزی به سومین عنوان گرند اسلم خود رسید.

سابالنکا هم‌چنین با این برد پس از مونیکا سلس، اشتفی گراف، انجلیک کربر و مارتینا هینگیس پنجمین زنی در دوران مدرن تنیس لقب گرفت که طی یک فصل دو گرند اسلم هارد کورت را از آن خود می‌کند.

در رده‌بندی جدید که روز دوشنبه منتشر می‌شود، سابالنکا با کسب ۲۰۰۰ امتیاز در جایگاه دوم رده‌بندی باقی خواهد ماند اما فاصله‌اش با ایگا اشویانتک در صدر را به ۴۰۹ امتیاز کاهش خواهد داد.

نظر شما