شناسهٔ خبر: 68554548 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

«نقش قاره آفریقا در تاریخ تشیع» در نیجریه بررسی شد

نشست آموزش محور تحت عنوان «نقش قاره آفریقا در تاریخ تشیع» با حضور بانوان نیجریه‌ای برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با همکاری جامعة الزهرا (س) این کشور، با هدف توانمندسازی نهاد‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه زنان اقدام به برگزاری نشست آموزش محور تحت عنوان «نقش قاره آفریقا در تاریخ تشیع» با حضور زهرا گلزار، استاد دانشگاه هدا و مؤسسه رسالت کرده است.

در این نشست که با هماهنگی اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، زهرا گلزار بر ضرورت شناخت تاریخ تشیع و لزوم آگاهی از روایات و حوادث معتبر تاریخی تأکید کرد و به شیعه و چگونگی پیدایش این معنا و فرهنگ غنی آن از جمله ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم در این فرهنگ اشاره داشت.

وی همچنین، دفاع تمام قد ایران اسلامی از مردم فلسطین را مصداق عملی از این فرهنگ عنوان کرد و ضمن برشمردن شخصیت‌های تاریخی از قاره آفریقا و نقش آن‌ها در شکل گیری و گسترش تشیع از جمله حضور فاطمیون در مصر و سایر گروه را مورد توجه قرار داد.

دقایق پایانی این نشست تخصصی به پرسش و پاسخ اختصاص یافت که از استقبال پر شور بانوان مسلمان نیجریه برخوردار شد.

شایان ذکر است، این سلسله نشست‌ها براساس پیشنهاد رئیس جامعة الزهرا (س) نیجریه به صورت منظم و دوره‌ای برای روشنگری و ارتقاء دانش عمومی و اجتماعی زنان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما