شناسهٔ خبر: 68554516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان: منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در راستای اشتغال پرداخت شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: باید در پرداختی منابع قرض الحسنه نظارت بیشتری شود تا این منابع برای ایجاد اشتغال و تولید هزینه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانکهای گیلان اظهار کرد: تسهیلات پرداختی برای تولید نباید در اختیار دلال قرار گیرد تا به جای ایجاد تولید و اشتغال، شاهد تورم باشیم و باید در این بخش نظارت کافی انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: برای در اختیار قراردادن وام به واحدهای تولیدی باید طرح و میزان اشتغال واحدهای مذکور مشخص باشد و همچنین در پرداخت وامهای مشاغل خانگی و نهادهای حمایتی نیز نظارت بیشتری انجام شود زیرا تسهیلات خوبی در این بخش وجود دارد.

وی ادامه داد: البته شرکت بیمه می‌تواند به عنوان یک ناظر در این بخش حضور یابد تا شرایط ایجاد اشتغال از پرداختی وامها را تحت نظر داشته باشد زیرا هدف ما تولید و اشتغال است و وامهای پرداختی باید در این راستا سرمایه‌گذاری شود.

استاندار گیلان به اولویت پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری اشاره و بیان کرد: پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن از اولویتهای دولت سیزدهم بوده و هم اینک این امر نیز یکی از اولویت‌های دولت کنونی است و نباید در پرداخت این وامها سختگیری های بی مورد انجام شود زیرا برخی از شعب بانکها در پرداخت این وام ها سختگیری می کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به رتبه این استان از نظر شاخص تسهیلات به نسبت سپرده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان رتبه بیست و پنجم را از نظر شاخص تسهیلات نسبت به سپرده‌ها را دراختیار داشت که این رتبه هم اینک به بیست و نهم تقلیل یافته و باید تلاش کرد تا بتوانیم این رتبه را کاهش دهیم.

عباسی اضافه کرد: از سوی دیگر هم اینک فقط ۶۴ درصد منابع بانکی استانی در گیلان استفاده می شود که باید ناترازی سیستم بانکی گیلان نسبت به سایر استانها مشخص شود؛ انتظار ما این است که ۹۰ درصد منابع یادشده تخصیص یابد که یکی از راهکارها این است که اختیارات استانی بانکها افزایش یابد تا تولیدکنندگان سرمایه خود را در بانکهای استان متمرکز کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: باید توان و تجربه خود را بکار گیریم تا بتوانیم خدمات بیشتری ارائه دهیم زیرا حق گیلان بیش از وضعیت موجود است و علاوه بر اینکه در ارائه تسهیلات دقت داشته باشیم، باید به خوبی از منابع استانی بهره ببریم.

نظر شما