شناسهٔ خبر: 68554510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فعالیت بیش از ۱۳۰۰ تعاونی در استان زنجان

فاطمه آزادی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ تعاونی در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

طیب جعفری امروز (۱۸ شهریور ماه) در اختتامیه نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان، اظهار کرد: تحقق ۲۵ درصدی برای اقتصاد کشور در سایه تعاونی‌ها هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۳۰۰ تعاونی فعال در استان ۱.۳ درصد جزو شرکت‌های تعاونی فعال کشورند، ادامه داد: تعاونی‌های فعال استان در بخش‌های مسکن، تولید، توزیع و رسته‌های مختلف مانند حمل و نقل هستندا و تعاونی‌هایی نیز در سال‌های اخیر در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی در استان فعال شده‌اند. ۳۲ درصد تعاونی‌های استان در بخش کشاورزی، ۱۸ درصد در زمینه تولیدی، توزیعی و خدماتی و ۱۴ درصد در بخش صنعت فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه در اصل باید سرمایه‌های خرد مردم تشکیل‌دهنده تعاونی‌ها باشد، گفت: تعاونی‌های مشکل‌دار استان فقط دو درصد کل تعاونی‌ها بودند که به واسطه تعدد اعضای آنها نسبت به حل مشکل‌شان ورود کردیم.

جعفری با اشاره به اینکه برخی تعاونی‌های مشکل‌دار استان که عمده فعالیت آنها در حوزه مسکن بود، ‌سال‌ها دچار مشکلات و مسائلی بودند که با برنامه‌ریزی، خیلی از آنها حل و فصل شد، بیان کرد: اکنون هماهنگی‌های خوبی در استان با دستگاه قضایی درباره مسائل تعاونی‌ها شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به تدوین و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون، امیدها برای افزایش سهم بخش تعاون زنده شد و قرار است هر سال دو درصد به سهم حدود شش درصدی فعلی تعاون در اقتصاد اضافه شود.

انتهای پیام

نظر شما