شناسهٔ خبر: 68554474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بازار مشروبات الکلی در ایران پیچیده شد! - اکونیوز

اقتصاد ایران: روزنامه جام جم گزارشی درباره پدیده بلاگری ساقی‌ها در اینستاگرام‌! منتشر کرده که بخشی از آن را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

روزنامه جام جم گزارشی درباره پدیده بلاگری ساقی‌ها در اینستاگرام‌! منتشر کرده که بخشی از آن را می‌خوانید.

بخشی از گزارش منتشر شده:

* آنهابه‌راحتی فعالیت و تبلیغ می‌کنند و خودشان را در حاشیه امن می‌بینند، حتی ساقی‌های مجازی از مراحل تهیه مشروب فیلم گرفته و کلیپ می‌سازند و آن را منتشر می‌کنند. برای صفحات خود هم به‌راحتی از اسامی مرتبط با مشروبات استفاده‌می‌کنند.

* یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین صفحات فعال در ایران به‌راحتی ساخت مشروبات دست‌ساز را تبلیغ می‌کند و در کنار آن انواع لوازم ساخت مشروبات را از چیپس بلوط، دستگاه‌ها و حتی گلیسیرین خوراکی می‌فروشد. صاحب این صفحه در پیج اصلی افراد را تحریک به ساخت مشروبات الکلی کرده و در صفحه دوم خود ملزومات آن را فروخته و پول هنگفتی به جیب می‌زند.

بازار مشروبات الکلی در ایران پیچیده شد!

* صاحب یکی از صفحات فعال در حوزه تبلیغ مشروبات الکلی که دستگاه‌های مخصوص عرق‌گیری و کمپرسور سردکننده می‌فروشد، می‌گوید سود فروش دستگا‌ه‌های ما تا ۵۰۰ درصد است. مشتریان ما معمولا افرادی هستند که می‌خواهند خودشان در منزل مشروب تهیه کنند. البته ساقی‌ها هم مشتری ما هستند اما چون قیمت این دستگاه بالاست، بسیاری از ساقی‌ها سراغ ما نمی‌آیند و به روش‌های قدیمی کار می‌کنند که بسیار خطرناک است. معمولا فصل برداشت انگور فروش ما سه‌برابر می‌شود.

* آنچه با دنبال‌کردن این صفحات در اینستاگرام بیشتر به چشم می‌آید، زنجیره‌ای‌بودن این صفحات است؛ چراکه از صفحات یکدیگر استوری گذاشته و همدیگر را تبلیغ می‌کنند که نشان از وجود یک مافیای بزرگ پشت پرده آنها دارد که در حال جا انداختن مصرف مشروبات الکلی در میان ایرانیان، به‌ویژه نوجوانان و جوانان هستند. آنها با استوری‌کردن میز مهمانی‌ها و تبلیغ مشروبات خارجی و قبول استوری‌کردن مشروب‌خوری نوجوانان در صفحات‌شان، به‌دنبال تهییج نوجوانان به مصرف مشروبات الکلی هستند!

برچسب‌ها:

نظر شما