شناسهٔ خبر: 68554472 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گلایه از اجرایی نشدن مواد حمایتی قانون تاسیس مدارس غیردولتی

شهره دانشیار

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس غیردولتی جهت استقبال از مهر و سال تحصیلی آمادگی لازم را دارد گفت: توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه کیفی مدارس غیردولتی و بررسی کارشناسانه محتوای کتب آموزشی مراکز غیر دولتی متناسب با فرهنگ ملی و اسلامی از برنامه‌های جدی سازمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در همایش کشوری آموزشی، توجیهی روسای ادارات و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آماده‌سازی مدارس غیردولتی جهت استقبال از مهری با شکوه گفت: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تبعیت از اسناد بالادستی، اقدام به تنظیم سند راهبردی کرده است و تمامی برنامه‌های خود را در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور به کار بسته است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌بخشی خود را در قالب تنظیم‌گری و تسهیل‌گری، اتخاذ کرده‌ایم، اظهار کرد: اصلی‌ترین وظایف ما در حوزه نرم‌افزاری آموزش و پرورش است و همه چیز باید در خدمت ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی نشدن مواد حمایتی قانون تاسیس مدارس غیردولتی گفت: طبق قانون، ۷ بند حمایتی در نظر گرفته شده که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته و باید توجه بیشتری به آن شود.

محمودزاده با تاکید بر اینکه همه دانش‌آموزان برای آینده نظام جمهوری اسلامی تربیت می شوند، تصریح کرد: باید از قطبی‌سازی در این راستا پرهیز کرد و تمامی برنامه‌های ما در راستای اجرای قانون و رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش بازنگری در قانون با نگاه حمایتی را از اقدامات مهم این سازمان دانست و افزود: تقویت حوزه‌های نظارتی، توجه به حقوق معلمان مدارس غیردولتی، تدوین مدرسه مجازی و سامان‌بخشی مدارس ویژه بزرگسالان، ساماندهی مراکز آزمون با استفاده از ظرفیت شورای نظارت مرکزی، تعامل فعال و کنشگرانه با رسانه‌ها، نظارت فرایندی بر مدارس و مراکز، بازنگری و تعیین شاخص‌های ارزیابی شوراهای آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها، ارتقای توانمندی و دانش‌افزایی معلمان مدارس غیردولتی و بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی، همگی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی صورت گرفته است.

محمودزاده، برنامه‌های مشترک با معاونت‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های سازمان دانست و افزود: توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه کیفی مدارس غیردولتی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی را از برنامه‌های پیش‌روی این سازمان دانست.

معاون وزیر آموزش و پرورش برگزاری جشنواره آفرینو در راستای تسری ابتکارات مدارس غیر دولتی با سایر مدارس را حرکتی مهم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) دانست و گفت: بررسی کارشناسانه محتوای کتب آموزشی مراکز غیر دولتی متناسب فرهنگ ملی و اسلامی از دیگر برنامه‌های جدی سازمان است که در حال مراحل کارشناسی است.

وی با تاکید بر آماده‌سازی مدارس جهت بازگشایی باشکوه در مهرماه، یادآور شد: همگی برنامه‌های ما در راستای فراهم کردن یک سال تحصیلی با نشاط برای دانش آموزان است و برنامه‌ریزی لازم در این راستا صورت گرفته است و همه استان‌ها باید با همدلی و هم‌افزایی در این مسیر اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

نظر شما