شناسهٔ خبر: 68554461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

۱۰۰ نظامی اتیوپی در مرز سودان کشته شدند

رسانه‌های محلی گزارش دادند که ۱۰۰ سرباز متعلق به ارتش اتیوپی در جریان درگیری‌های مسلحانه توسط شبه‌نظامیان «فانو» از ملیت آمهارا، دومین گروه قومی بزرگ در کشور که در روزهای اخیر کنترل مرز بین اتیوپی و سودان را در دست گرفته‌اند، کشته شدند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: رسانه‌های محلی گزارش دادند که ۱۰۰ سرباز متعلق به ارتش اتیوپی در جریان درگیری‌های مسلحانه توسط شبه‌نظامیان «فانو» از ملیت آمهارا، دومین گروه قومی بزرگ در کشور که در روزهای اخیر کنترل مرز بین اتیوپی و سودان را در دست گرفته‌اند، کشته شدند.

وبگاه اسکای نیوز نوشت: «وبگاه اخبار الامهره در صفحه خبری خود در شبکه اجتماعی ایکس گزارش داد شبه نظامیان فانو طی روزهای اخیر با حمله به مناطق مرزی توانسته‌اند بر چند روستای مرزی با سودان مسلط شوند که در نتیجه آن، بیش از ۳۰۰ نیروی نظامی مرزبانی ارتش به داخل خاک سودان گریخته‌اند و شکست سنگینی در مصاف با شبه نظامیان شورشی متحمل شده‌اند».

به گزارش این رسانه محلی در جریان درگیری‌های اخیر، شبه نظامیان فانون ۸۰ سرباز مرزی متعلق به نیروهای گارد ملی حکومت مرکزی را پس از تخریب پایگاه‌های نظامی آنان در منطقه جوندر به اسارت گرفته‌اند.

پیش از این، شبه نظامیان شورشی «فانو» در منطقه آمهارا اتیوپی، در مجاورت ایالت گدارف، کنترل منطقه ماتاما یوهانس اتیوپیایی، در مجاورت شهر گالابات سودان، در ایالت گدارف را به دست گرفته بودند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما