شناسهٔ خبر: 68554455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۹۰۰ کارفرما در چهارمحال و بختیاری نیازمند نیروی کار هستند

مریم علیزاده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر تعداد ۹۰۰ نفر کارفرما نیاز به نیروی کار دارند و بیش از ۱۶۰۰ فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل مهیاست.

صاحب‌خبر -

محسن مولوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در سال جاری ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد، گفت: این تسهیلات به افرادی که قصد راه‌اندازی و ایجاد اشتغال در سطح منازل مسکونی دارند، ارائه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در سال گذشته مجموعاً ۶۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی در سطح استان برای فعالان این حوزه صادر شد که بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلاتی بود که به صورت قرض‌الحسنه در سال گذشته به ۱۸۰۰ نفر از مردم استان پرداخت شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به ۲۵۰۰ نفر از مردم استان که متقاضی راه‌اندازی اشتغال خانگی در سطح استان هستند، بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

مولوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شده است، ادامه داد: سال گذشته تسهیلات تبصره ۱۶ به صورت قرض‌الحسنه ۸۰۰ میلیارد تومان در سطح استان به بیش از ۸۰۰۰ نفر از مردم  پرداخت شد.

وی بیان کرد: مجموعاً کل تسهیلاتی که اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال به مردم استان از سال ۱۴۰۲ پرداخت کرده است بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بود که تقریباً ۱۱ هزار نفر از مردم از این تسهیلات استفاده کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در سال جاری علاوه بر تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات تبصره ۱۸ هم ارائه می‌شود که به زودی به استان اختصاص پیدا کرده و در حوزه‌های مختلف ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعهد ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان ۳۲۰۰ فرصت شغلی است،گفت: باید فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری توسط ۳۸ دستگاه اجرایی، ایجاد شود که از مهم‌ترین تکالیف ایجاد اشتغال در سطح استان است.

مولوی با بیان اینکه سامانه جست‌وجوی شغل نیز از سال گذشته راه‌انداری شد، توضیح داد: این سامانه‌ حلقه واسط بین افرادی است که به دنبال کار هستند و کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار هستند، مثل صاحبان صنایع، که تاکنون در سطح استان ۵۰۰۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد ۹۰۰ نفر کارفرما نیاز به نیروی کار دارند و بیش از ۱۶۰۰ فرصت شغلی مهیاست که افراد جویای کار به ویژه فارغ‌التحصیلان می‌توانند در سامانه مذکور ثبت‌نام و مدارک و رزومه خود بارگزاری کنند.

مولوی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون ۶۴۲ نفر مشغول به کار شده‌اند، خاطرنشان کرد: کارفرمایان از طریق این سامانه می‌توانند به اطلاعات کارجویان دسترسی پیدا کرده و از طریق آن نیروی کار خود را پیدا کنند.

انتهای پیام

نظر شما