شناسهٔ خبر: 68551387 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ورزش، دارویی برای تمام درد‌ها

خبرگزاری ایسنا

یک پزشک طب سالمندان با بیان این‌که فواید ورزش آنقدر زیاد و متنوع است که می‌توان آن را به عنوان «دارویی برای تمام دردها» دانست، گفت: ورزش، یکی از مهم‌ترین عواملی است که به حفظ سلامتی و شادابی انسان کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان جهانی بهداشت برای سال ۲۰۲۴ شعار «سلامت من، حق من» را در نظر گرفته است که بر اهمیت حق دسترسی به خدمات بهداشتی و حفظ سلامت فردی تأکید دارد؛ این مفهوم نشان دهنده دادخواهی در زمینه حقوق بهداشتی است که باید به همه افراد جامعه ارائه شود. سازمان جهانی بهداشت در رابطه با علت انتخاب این شعار عنوان کرده است «بیماری‌ها و فاجعه‌های بهداشتی به عنوان عوامل اصلی مرگ و ناتوانی مطرح هستند و در کنار آن نیز منازعات و جنگ‌ها موجب مرگ، درد، گرسنگی و استرس روانی می‌شوند و استفاده از سوخت‌های فسیلی همزمان بحران‌های اقلیمی را شدت بخشیده و حق استفاده از هوای تمیز را برای ما از بین می‌برد»؛ بر هیمن اساس نیز شورای سلامت سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد داده است که ۱۴۰ کشور حق سلامت را به عنوان حق بشری در قانون اساسی خود تجلی دهند.

دکتر سعید سعیدی مهر پزشک طب سالمندان هیات پزشکی ورزشی خوزستان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: انتخاب شعار «سلامت من، حق من»، برای حمایت از حق هر فرد در هر جایی برای دسترسی به خدمات بهداشتی با کیفیت، آموزش و اطلاعات، ورزش است. همچنین سازمان جهانی بهداشت بر آب نوشیدنی ایمن، هوای تمیز، تغذیه خوب، مسکن با کیفیت و شرایط کاری مناسب و محیطی تاکید داشته است. 

او ادامه داد: در این راستا تامین زیر ساخت‌های مناسب  ورزش و فعالیت بدنی به عنوان یکی از مولفه‌های مهم تامین کننده سلامتی باید جز حقوق اساسی افراد قلمداد شود. ورزش، یکی از مهم‌ترین عواملی است که به حفظ سلامتی و شادابی انسان کمک می‌کند.

این پزشک طب سالمندان هیات پزشکی ورزشی خوزستان با بیان این‌که فواید ورزش آنقدر زیاد و متنوع است که می توان آن را به عنوان «دارویی برای تمام دردها» دانست. ورزش، اکسیژن و مواد مغذی را به بافت‌های بدن می‌رساند و به سیستم قلبی – عروقی کمک می‌کند تا بازدهی بهتری داشته باشد. هنگامی که سلامت قلب و ریه بهبود یابد، انرژی بیشتری هم برای انجام کارهای روزانه وجود خواهد داشت و تناسب اندام بیشتری هم به‌وجود خواهد آمد.

او بیالن کرد: یکی از پیشنهادات سازمان بهداشت جهانی انجام ورزش به صورت خانوادگی است؛ به این معنا که دو تا سه روز در هفته تمام اعضای خانواده به اتفاق هم جهت ورزش در سالن های ورزشی حضور داشته و ورزش کنند.

نظر شما