شناسهٔ خبر: 68551350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اجرای طرح جوانه‌ها باهدف تربیت کنشگران فرهنگی و رسانه‌ای در خراسان جنوبی

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده، در نشست خبری پیرامون تشریح برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی با بیان اینکه اصل قرارگاه بر جمع‌آوری برنامه‌های فرهنگی و هنری، قرآنی و رسانه‌‌ای استان‌های کشور است، افزود: ۲۴ طرح از خراسان جنوبی به دبیرخانه استانی این قرارگاه رسید و در قرادگاه وزارت ۶ طرح تصویب شد که با ادغام تعدادی از طرح‌ها نهایتا ۴ طرح به تایید وزارت رسید‌.
 
وی، با بیان اینکه اولین طرح، طرح قرآنی ۳۱۳ است که در این رابطه ۳۱۳ حافظ قرآن استان تربیت و ۵۰ کرسی تلاوت با حضور قاریان برجسته ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی آموزش صوت و لحن قرائت قرآن نیز به هزینه کرد فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود.
 
فرخنده، با اشاره به طرح ترکیبی جوانه‌ها، تصریح کرد: «اولین بخش این طرح تربیت ۵۰۰ دانش‌آموز کنشگر فرهنگی و بخش دوم تربیت ۱۰۰ کنشگر رسانه‌ای و بخش سوم تربیت ۱۰۰ هنرمند تئاتر شبستان است که متولی آن کانون فرهنگی هنری مساجد می‌باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در خصوص طرح خاوران (بزرگداشت مفاخر)، نیز اظهار کرد: باتوجه به پیشینه خراسان جنوبی در حوزه‌های فرهنگی و وجود مفاخر و مشاهیر برجسته طرحی با عنوان بزرگداشت ابن‌حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در استان ارائه شده که از برنامه‌های شاخص این کارگروه برگزاری جشنواره ملی شعر آئینی است.

فرخنده، با اشاره به بخش نمایشگاهی، مراسمات و تشریفات و بخش هنری طرح خاوران، ادامه داد: در این رابطه ۲۳ عنوان مقاله و کتاب چاپ و ۳۰ اثر از اشعار ابن‌حسام خوسفی تصویرسازی و ۲۰۰ اثر خوش‌نویسی از این اشعار تولید اثر می‌شود و ۱۸۰ شاعر آئینی تربیت خواهند شد.

وی، با بیان اینکه اختتامیه این کنگره ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۳ مصادف با سالروز وفات ابن‌حسام خوسفی برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه کنگره بزرگداشت آیت‌الله تهامی نیز خرداد ماه سال آینده مصادف با شصتمین سالروز رحلت وی برگزار خواهد شد و برگزاری اولین برنامه فرهنگی هنری این کنگره در مهر ماه سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

فرخنده، با بیان اینکه آثار جشنواره ملی سواد رسانه به مناسبت گرامیداشت دکتر معتمدنژاد جمع‌آوری شده و اختتامیه آن در هفته اول مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: حمایت از انجمن هنرهای تجسمی استان با عنوان نقش همای و حمایت از انجمن موسیقی و گروه‌های تولید نمایش استان از دیگر برنامه‌ها بوده است.

 

نظر شما