شناسهٔ خبر: 68547829 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نکونام از استقلال رفتنی شد

خارجی دوزاری دلال‌ها!

روزنامه جوان

عصبانیت مالکان استقلال، اما به حدی بوده که برای اخراج نکونام حتی حاضر نشدند در مورد گزینه‌های خارجی کمی مطالعه کنند و بلافاصله به ایوایلو پتف بلغاری چراغ سبز نشان دادند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: استقلالی‌ها حتی تصورش را هم نمی‌کردند که اینگونه در شروع لیگ برتر با بحران روبه‌رو شوند. بدون تعارف باید گفت که آبی‌های تهران خیلی خوش‌شانس هستند که بازی‌های لیگ تعطیل شده، والا معلوم نبود با این سرگردانی و این بحران خودساخته، استقلال چه نتایجی به دست می‌آورد. مالکان جدید استقلال تمایلی به ادامه حضور جواد نکونام روی نیمکت این تیم ندارند. این را از مدت‌ها قبل می‌شد فهمید، اما شکست مقابل استقلال خوزستان و دو نمایش نه‌چندان دلچسب در دو هفته اول لیگ عملاً آن‌ها را مصمم کرد تا تصمیم خود را اجرایی کنند. هرچند هنوز خبر رسمی برکناری جواد نکونام رسانه‌ای نشده، اما پالس‌هایی که هفته‌هاست از سوی باشگاه و مالکان جدید فرستاده می‌شود، این اتفاق را قریب‌الوقوع نشان می‌دهد. اتفاقی که امروز و بعد از جلسه هیئت‌مدیره باشگاه به احتمال زیاد رخ خواهد داد و جواد نکونام جای خود را به یک گزینه خارجی می‌دهد. در این میان نقش احمد شهریاری، نماینده هلدینگ خلیج فارس (مالک استقلال) و رئیس هیئت‌مدیره باشگاه پررنگ‌تر از همه است. شهریاری برخلاف سمیعی، مدیرعامل استقلال معتقد است این تیم نیاز به یک شوک فنی دارد تا از شرایط کنونی فاصله بگیرد. با وجود این به نظر نمی‌رسید نیمکت استقلال حداقل تا بعد از بازی مقابل الغرافه در لیگ نخبگان دستخوش تغییر شود، اما مصاحبه جمعه‌شب جواد نکونام و حرف‌های تند او برخلاف توصیه پیشکسوتان همه چیز را به‌هم ریخت. 
عصبانیت مالکان استقلال، اما به حدی بوده که برای اخراج نکونام حتی حاضر نشدند در مورد گزینه‌های خارجی کمی مطالعه کنند و بلافاصله به ایوایلو پتف بلغاری چراغ سبز نشان دادند. بدون هیچ شکی نقش دلال‌های نزدیک به باشگاه در این انتخاب غیرقابل انکار است، چون رزومه این بلغاری نشان می‌دهد که حتی سایه جواد نکونام هم از او موفق‌تر است. جواد نکونام فصل قبل استقلالی را نایب‌قهرمان کرد که خودش نبسته بود، اما با تیم روند رو به جلویی را پشت سر گذاشت و فقط در هفته آخر جدال قهرمانی را به پرسپولیس باخت. کارنامه او در فولاد هم کارنامه قابل قبولی بود، ولی مربی بلغاری که دلال‌ها با هنرنمایی تمام او را به استقلال انداخته‌اند، از سال ۲۰۱۳ تاکنون جز شکست و تحقیر در تیم‌های مختلف هیچ رزومه دیگری ندارد. جالب است که هواداران لفسکی صوفیه حتی حاضر نشدند او را با پیراهن باشگاه‌شان تحمل کنند و پیراهن را از تن او درآوردند. 
حضور چنین مربی ناموفقی که طی ۱۰ سال گذشته هیچ موفقیتی کسب نکرده، آن هم از کشوری که سابقه چندانی در فوتبال ندارد در ایران مهر تأییدی بر نفوذ شبکه دلالی بر فوتبال ایران است. شبکه‌ای که حالا پا را از تزریق بازیکنان بی‌کیفیت به فوتبال ایران فراتر گذاشته و وارد ترانسفر کردن مربیان بی‌کیفیت شده است. 
درست است که استقلال و پرسپولیس در ظاهر واگذار شده‌اند، اما این چیزی از مسئولیت نهاد‌های نظارتی کم نمی‌کند. نهاد‌هایی که ظاهراً به اسم واگذاری سرخابی‌ها بی‌خیال وضعیت آن‌ها شده‌اند تا بازار دلال‌ها رونق بگیرد و هر کاری که دل‌شان می‌خواهد انجام دهند. مالکان جدید استقلال بهتر است متوجه باشند که این باشگاه بزرگ باید مربی بزرگ و در خور نامش داشته باشد، نه اینکه به هر قیمتی و هر کسی که از راه رسید روی نیمکت استقلال بنشیند.

نظر شما