شناسهٔ خبر: 68547292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان عنوان کرد

پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی، کمک کار توسعه پایدار دریامحور

طاهره رفعتی

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان گفت: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی کمک کار توسعه پایدار دریامحور در استان گیلان است.

صاحب‌خبر -

دکتر هادی مدبری امروز، ۱۷ شهریورماه در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه های استان گیلان، رویکرد جهاد دانشگاهی را علمی پژوهشی دانست و اظهار کرد: توسعه دریامحور در دستور کار سازمان جهاد دانشگاهی گیلان قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم تحقق توسعه پایدار دریامحور در استان گیلان، افزود: توسعه پایدار مبتنی بر راندمان اقتصادی، عدالت اجتماعی و حفظ محیط زیست است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای استان در بخش های مختلف اقتصاد دریامحور به ویژه صنایع دریایی، اضافه کرد: با نقش آفرینی دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها می توانیم به طرف گسترش صنایع دریایی برویم، اما در دنیا گسترش صنایع دریایی را مبتنی بر توسعه پایدار تعریف می کنند که حفظ محیط زیست را به دنبال دارد.

مدبری با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی کمک کار توسعه پایدار اقتصاد دریامحور در استان گیلان است، گفت: هر یک از دانشگاه های استان می توانند به صورت ویژه در توسعه دریامحور نقش آفرینی کنند.

وی خواستار تهیه و اجرای برنامه افزایش تاب آوری زیست بوم های ساحلی در مقابل توسعه دریامحور شد و تاکید کرد: باید اطلس جامع پدیده های طبیعی دریایی در گیلان را تهیه کنیم، زیرا با کاهش تراز سطح آب دریای خزر مواجه هستیم که بر روی توسعه دریامحور تاثیرگذاری دارد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان بر لزوم تهیه برنامه راهبردی و عملیاتی گردشگری دریامحور تاکید کرد و عنوان کرد: باید مطالعات ارزیابی توان زیست بومی - زیست محیطی و مکان یابی صنایع دریایی را با محوریت دانشگاه های استان در دستور کار قرار دهیم تا اکوسیستم دریای خزر آسیب نبیند.

انتهای پیام

نظر شما