شناسهٔ خبر: 68547266 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اردوغان: اسرائیل پس از اشغال کرانه باختری به ترکیه چشم طمع خواهد داشت

رئیس جمهوری ترکیه همبستگی و اتحاد کشورهای اسلامی را برای متوقف کردن تروریسم رژیم صهیونیستی، ضروری دانست و تاکید کرد پس از اشغال کرانه باختری، اسرائیل به خاک اردن، سوریه، ترکیه و لبنان چشم طمع خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: رئیس جمهوری ترکیه همبستگی و اتحاد کشورهای اسلامی را برای متوقف کردن تروریسم رژیم صهیونیستی، ضروری دانست و تاکید کرد پس از اشغال کرانه باختری، اسرائیل به خاک اردن، سوریه، ترکیه و لبنان چشم طمع خواهد داشت.
 
به گزارش شبکه المیادین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری برنامه‌ریزی می‌کند.
 
وی افزود: اسرائیل هرگز به غزه بسنده نخواهد کرد و پس از اشغال کرانه باختری به خاک اردن، سوریه، ترکیه و لبنان چشم طمع خواهد داشت.
 
اردوغان با اشاره به اینکه تنها راه متوقف کردن تروریسم دولتی اسرائیل، اتحاد کشورهای اسلامی است، گفت: یاوه گویی اسرائیل و سیاست‌های توسعه‌طلبانه آن جز با همبستگی کشورهای اسلامی هرگز متوقف نخواهد شد.
 
رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: مرحله جدیدی که با مصر آغاز کردیم، به نفع غزه و فلسطینیان خواهد بود؛ گام‌های جدیدی که در خصوص عادی‌سازی روابط با سوریه و مصر برداشته می‌شود با هدف ایجاد همبستگی برای مقابله با تهدیدات توسعه‌طلبی روزافزون است.
 
اردوغان درباره حماس نیز گفت: حماس به نمایندگی از طرف مسلمانان و جهان اسلام مبارزه می‌کند.
 
این اظهارات اردوغان در حالی است که با گذشت ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در بخش های مختلف این منطقه در جریان است.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما