شناسهٔ خبر: 68547031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کردستان: پرداخت تسهیلات مسکن ملی اولویت بانک‌ها باشد

سنندج-ایرنا-استاندار کردستان تاکید کرد: پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن یک تکلیف است و باید در اولویت‌ بانک‌ها باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن استان در سنندج اظهار با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها در زمینه تسهیلات مسکن ملی اظهارکرد: ما از همان ابتدا اعلام کردیم اگر بانکی به هر دلیلی در پرداخت تسهیلات مشکل دار به ما اعلام کند که ما آن را برعهده بانک دیگری بگذاریم، بنابراین بانک‌های عامل باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و مسکن ملی را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: مشکلات بانکی موجوداگر مربوط به وزارت راه و شهرسازی است که ما از وزارتخانه پیگیری کنیم و اگر مربوط به سیستم بانکی است نیز توسط بانکها از تهران پیگیری شود.

استاندار کردستان از بانک‌ها خواست پولی که متقاضیان برای مسکن ملی پرداخت کرده اند را آزاد کنند و مکاتبات لازم در این زمینه انجام شود تا بتوانیم این مشکل را حل هرچه سریعتر رفع کنیم.

وی یادآور شد: تعدادی از بانک‌ها تجربه پرداخت تسهیلات مسکن را ندارند، می توان برنامه ریزی کرد، بانک مسکن در طول یک نیم روز دوره آموزشی برای کاربران بانک‌ها داشته باشند و همچنین ارتباط بیشتری بین فرمانداری‌ها، بنیاد مسکن،راه و شهرسازی و بانک‌ها باشد و مشکلات جزء به جزء بررسی شود

بانک‌ها پیگیر رفع مشکلات تسهیلات مسکن ملی باشند

مدیرکل‌راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه تاکید کرد: از سرپرستان بانک‌های عامل انتظار می رود برای رفع مشکلات و چالش‌های بانکی پیش روی تسهیلات نهضت ملی مسکن به تهران مراجعه کرده ومسائل را پیگیری کنند، ما نیز برای رفع این مشکلات هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد.

جهانگیر الیاسی افزود: همچنین انتظار می رود اقدامات لازم برای فراهم شدن امکان جابجایی حساب متقاضیان و بهره برداری از آن برای آماده سازی واحدها فراهم شود.

وی در ادامه اظهار کرد: سهم استان کردستان در بحث مسکن ملی ۳۶ هزارو ۷۸۱ واحد بود که در مجموع ۲۰۳ هزار و ۵۰۶ نفر در استان ثبت نام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه از مجموع ثبت‌نامی‌ها ۲۷هزار و ۱۲۶متقاضی تایید اولیه و ۶۴ هزارو ۱۳متقاضی تایید نهایی شدند، گفت: تاکنون ۱۹هزار و ۸۶۸ واحد تخصیص پروژه شده است و در مجموع ۵۸ درصد از برنامه عملکردی ما در استان محقق شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در حوزه خود مالکی سه هزار و ۳۵۲ پروژه درخواست شده است که ۹هزار و ۲۷۶ واحد را پوشش می دهد و از این تعداد ۷۹۱ مورد در انتظار تعیین شعبه و سه هزار و ۷۶۹ مورد نیز تعیین شعبه شده است.

الیاسی افزود: در حوزه خودمالکی همچنین چهار هزار و ۵۶۰مورد توسط بانک‌ها تعیین تکلیف نشده است و سه هزار و ۲۳۸ مورد نیزدر انتظار انعقاد قرارداد هستند.

وی همچنین به تقسط تسهیلات مسکن مهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۲۸واحد مسکن مهر باقی مانده است که براساس برنامه‌ریزی و پیگیری‌های انجام شده تا پایان شهریور این عدد به ۲۲۰مورد خواهد رسید و تلاش می شود تا پایان سال جاری به صفر برسد.

در این جلسه سرپرستان بانک‌های عامل نیز به بیان مشکلات و موانع موجود در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن ملی پرداختتد.

نظر شما