شناسهٔ خبر: 68546856 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور ‌ناوهای جنگی آلمان در تنگه تایوان

تهران-ایرنا- دو کشتی جنگی آلمانی در اقدامی ‌کم‌سابقه برای شرکت در رزمایش مشترک با کشورهای دیگر از تنگه تایوان عبور می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مجله اشپیگل امروز شنبه گزارش داد که دو کشتی جنگی آلمان قرار است در اواسط ماه جاری از تنگه تایوان عبور کنند و اولین کشتی‌های نیروی دریایی آلمان در ۲۲ سال گذشته باشند که از این تنگه عبور می‌کنند.

رویترز ماه گذشته گزارش داد که این کشتی‌های جنگی منتظر دستور برلین برای عبور از تنگه هستند و همین امر باعث انتقاد چین از آلمان شده بود.

اشپیگل به نقل از منابع آگاه نوشت که پکن به طور رسمی از عبور کشتی‌های آلمانی مطلع نخواهد شد چون برلین اعتقاد دارد عبور کشتی‌هایش از این تنگه یک مساله عادی است.

آمریکا و کشورهای دیگر مثل کانادا کشتی‌های جنگی خود را طی هفته‌های گذشته به تنگه تایوان فرستاده بودند.

چین برخلاف ادعای تایوان، بر حاکمیت خود بر این جزیره و آبراهه آن تاکید می‌کند. تنگه تایوان یک مسیر تجاری بزرگ است که حدود نیمی از کشتی‌های کانتینری جهانی از آن عبور می‌کنند.

اکسل شولز فرمانده گروه وظیفه نیروی دریایی آلمان، ماه گذشته به رویترز گفته بود که عبور کشتی‌های آلمانی نشان دهنده تعهد این کشور به نظم مبتنی بر قوانین و حل مسالمت آمیز درگیری‌های اقلیمی است.

گفته می‌شود دو کشتی آلمانی قرار است در رزمایش‌های مشترک با فرانسه، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مالزی، سنگاپور، فیلیپین و آمریکا شرکت کنند.

نظر شما