شناسهٔ خبر: 68546603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران:

۶۳۸ نفر از مرگ در آب‌های خزر نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل، نجاتگران این استان موفق شدند ۶۳۸ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، غلامعلی فخاری امشب_شنبه هفدهم شهریور_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی استان، امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح سه پایگاه دریایی، شش دستگاه چادر سلامت، ۷۱ پست سیار ساحلی با گشت‌زنی روزانه ۱۲۳ نفر امدادگر و نجاتگر، ۱۰۰ نفر پرسنل هلال‌احمر استان و ۱۳۳۹ ناجی غریق مشارکت دارند.

وی افزود: در این طرح ۳۸ دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه موتور لانس، ۱۰ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۶۰ دستگاه موتورسیکلت بخشی از تدارک سنگین هلال‌احمر مازندران برای اجرای طرح مذکور است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با تاکید بر اینکه تابستان سال‌جاری تمامی توان عملیاتی هلال‌احمر استان بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است، بیان داشت: ارائه خدمات حضوری نظیر پانسمان و آتل‌بندی، تست فشارخون و قند خون هشت هزار و ۶۴۲ نفر و انتقال ۸۲ مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات امدادی، پیش بیمارستانی و اورژانسی ارائه شده به گردشگران ساحلی بوده است.

فخاری با بیان اینکه بررسی‌های آماری نشان می‌دهد سال گذشته تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: این کارنامه درخشان مرهون تلاش شبانه‌روزی امدادگران و ناجیان غریق مازندران است.

وی با اشاره به اینکه لازم به ذکر است که عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

نظر شما