شناسهٔ خبر: 68546483 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان خبر داد

فعال‌سازی آلارم پیگیری ویژه در صورت تکرار تماس‌ها با ۱۳۷ از یک منطقه

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: در صورت تکرار تماس‌های شهروندان از یک منطقه، سامانه ۱۳۷ با فعال‌سازی آلارم ویژه، موضوع را برای پیگیری سریع‌تر به دفتر شهردار اصفهان گزارش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی امروز _شنبه هفدهم شهریور_ در حاشیه برنامه «گوش به زنگ» که با موضوع رسیدگی به مسائل شهروندان و پیگیری تماس‌ها و درخواست‌های پیشین آن‌ها برگزار شد، اظهار کرد: سامانه ۱۳۷ به‌صورت ۲۴ ساعته پیام‌های شهروندان را ثبت و به آن‌ها رسیدگی می‌کند، البته فرایند ثبت پیام‌ها به این صورت است که همکاران پاسخگو بر اساس طبقه‌بندی‌های موضوعی و تخصصی و شرح وظایف، اطلاعات دقیق نظیر آدرس و جزئیات موضوع را وارد دیتابیس می‌کنند و به محض پایان تماس، پیام ثبت شده به کارتابل اجرایی منطقه یا سازمان مربوطه منتقل می‌شود، به همین ترتیب، پیامکی با کد رهگیری به شهروند ارسال می‌شود تا امکان پیگیری وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بعضی تماس‌ها و پیام‌های دریافتی به‌دلیل داشتن مخاطرات جانی یا خسارت‌های احتمالی، به‌عنوان پیام‌های فوری ثبت می‌شود، افزود: این پیام‌ها نظیر سقوط درخت یا آب‌گرفتگی به واحد خدمات شهری و ستاد هماهنگی عملیات ارسال شده و ظرف دو ساعت پیگیری می‌شود، پس از آن همکاران با شهروند تماس می‌گیرند تا از رفع مشکل اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: پیام‌های دیگر بسته به نوع موضوع، در بازه زمانی ۲۴ تا ۱۲۰ ساعت تعیین تکلیف می‌شود و پس از اتمام این بازه، همکاران بازخورد لازم را از منطقه و شهروند دریافت و روند پیگیری را به‌روزرسانی می‌کنند.

رفیعی با بیان اینکه یک واحد تحقیق و توسعه (R&D) نیز در مرکز ۱۳۷ فعال است که داشبورد مدیریتی مخصوص مدیران تهیه می‌کند، گفت: این داشبورد بر اساس گزارش‌های پرتکرار و درخواست‌های مهم به‌روزرسانی شده و مدیران می‌توانند روند رسیدگی به پیام‌ها را در منطقه خود رصد کنند، همچنین شهردار اصفهان به‌صورت روزانه از طریق این سیستم موارد ویژه را پیگیری می‌کند و در صورت تکرار تماس‌ها از یک منطقه، آلارمی برای پیگیری ویژه از سوی دفتر شهردار فعال می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: واحد تحقیق و توسعه روزانه گزارش‌های تحلیلی را بر اساس تماس‌های شهروندان تهیه می‌کند و در جلسات مدیریتی برای تصمیم‌گیری‌های کلان مورد استفاده قرار می‌دهد، این گزارش‌ها شامل روند پیگیری پیام‌ها و نتیجه نهایی آن‌ها در مناطق مختلف است.

رفیعی بیان کرد: این سیستم جامع و به‌روز، امکان نظارت دقیق بر مشکلات شهری و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های شهروندان را فراهم می‌کند.

نظر شما