شناسهٔ خبر: 68546324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم زیباسازی و رفع مشکلات مدارس هرمزگان برای سال تحصیلی جدید لزوم زیباسازی و رفع مشکلات مدارس هرمزگان برای سال تحصیلی جدید

استاندار هرمزگان گفت: برای سال تحصیلی جدید ۴۶۰ کلاس درس آماده تحویل به آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در دوهفته باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، همه توان خود را برای بهبود وضعیت، زیباسازی و رفع مشکلات مدارس بکار گیرند.

استاندار هرمزگان گفت: باید ایمن سازی مدارس، رفع مشکل انشعاب آب و برق، زیرساخت‌ها، مسائل ترافیکی و توزیع مکمل‌های دارویی بین دانش آموزان در اولویت قرار گیرد.

مهدی دوستی با اشاره به بهره برداری مدرسه انرژی اتمی در شهر بندرعباس از ابتدای مهرماه افزود: این مدرسه از نظر روش‌ها و وسایل کمک آموزشی جایگاه ویژه‌ای دارد و تا سه سال آینده شاهد نتایج آن با تربیت دانش آموزان توانمند خواهیم بود.

وی گفت: مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان با همکاری آموزش و پرورش استان برنامه ۱۰ ساله استعدادیابی ورزشی را در مدارس استان برنامه ریزی و تدوین کنند.

دوستی افزود: مشکل دانش آموزان مدارس جوار صنعت و شیوه نامه بنادر و دریانوردی استان مبنی بر توانمندی دانش آموزان در مکالمه زبان‌های خارجی هم، پیگیری و برطرف شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به موفقیت صبا معصوم نیا در کسب رتبه نخست کنکور تجربی گفت: کسب این مقام علاوه بر توانمندی این دانش آموز و پشتیبانی خانواده، ثابت کننده توان نظام آموزشی استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست گفت: برای رفت و آمد ۱۲ هزار و هشتصد دانش آموز روستا‌های مرکزی در ۲۰ منطقه، حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است.

محمد قویدل افزود: برای رفت و آمد ایمن این دانش آموزان به حدود ۴۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از فرماندارن، دهیاران و بخشداران خواست برای جابجایی ایمن دانش آموزان خصوصا در مناطق سخت گذر با ادارات آموزش و پرورش همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ابتدای مهرماه، ۱۲۶ فضای آموزشی در استان به بهره برداری می‌رسد، که ۵ طرح در بندرعباس است.

قویدل افزود: تاکنون نام نویسی ۴۲۲ هزار دانش آموز در مدارس استان قطعی شده است و در برخی مناطق نیز نام نویسی در پایه دهم ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد: امسال بیش از ۴۳۰ هزار دانش آموز در مدارس استان نام نویسی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نام نویسی کتب درسی ۴۱۰ هزار نفر ثبت شده و استان در این زمینه جزء ده استان برتر کشور است.

قویدل افزود: کتب درسی در اختیار مناطق ۲۳ گانه قرار گرفته و هفته آینده به دست دانش آموزان می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: از ابتدای مهر ماه قرص آهن و مکمل مورد نیاز مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه توزیع می‌شود.

جاودان افزود: برای کودکان استشنایی نیز با همکاری بهزیستی ارزیابی و تامین ملزومات توانبخشی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز خدمات درمانی تخصصی بصورت رایگان ارائه می‌شود.

نظر شما