شناسهٔ خبر: 68546300 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۴ استان کشور رکورد‌دار نوسازی بافت‌های فرسوده شدند ۱۴ استان کشور رکورد‌دار نوسازی بافت‌های فرسوده شدند

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: از ابتدای سال همزمان با تقویت تسهیلات شاهد نوسازی بافت‌های فرسوده از ۳۰۵ هزار واحد مسکونی در ۱۴ استان کشور هستیم.

صاحب‌خبر -

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه روند نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور به  ویژه از ابتدای سال سرعت بسیار خوبی پیدا کرده است گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی و همچنین روند پرداخت تسهیلات در این زمینه رشد بسیار خوبی پیدا کرده است و از سوی دیگر با فرهنگ سازی که در این حوزه صورت گرفته شاهد بهبود وضعیت نوسازی بافت‌های فرسوده در این بخش هستیم‌.

وی با بیان اینکه فرآيند نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده تا اول شهریور ۱۴۰۳ به ۳۰۵ هزار واحد رسیده است افزود :در ۱۴ استان برتر در این زمینه به ترتیب استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، البرز، همدان، فارس، کرمانشاه، قم، گلستان و کردستان  بیشترین نوسازی بافت‌های فرسوده ثبت شده  است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: تاکنون ۸۴۰ پروژه تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران تکمیل و تحویل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در دولت چهاردهم احداث و تکمیل ۴۰۵ پروژه دیگر علاوه بر پروژه‌های جدید که در قالب برنامه جامع اقدام مشترک اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار هستند، آغاز می‌شود.

خبرنگار:محبوبه کباری 

نظر شما