شناسهٔ خبر: 68546183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکست زلنسکی در متقاعد کردن غرب برای لغو محدودیت‌های تسلیحاتی شکست زلنسکی در متقاعد کردن غرب برای لغو محدودیت‌های تسلیحاتی

رئیس جمهور اوکراین که برای لغو محدودیت این کشور در استفاده از تسلیحات غربی به نشست رامشتاین در آلمان رفته بود، دست خالی از سفر بازگشت.

صاحب‌خبر -

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در نشست روز گذشته «رامشتاین» در آلمان ناموفق بوده و نتوانسته سران کشور‌های غربی را متقاعد کند که به اوکراین اجازه دهند از تسلیحات دوربرد غربی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.

به گزارش این روزنامه، در جریان نشست گروه «تماس دفاعی اوکراین» که در آلمان برگزار شد، زلنسکی با امید به تغییر در سیاست‌های فعلی، طرح خود را به کشور‌های حاضر ارائه کرد. علیرغم این تلاش‌ها، آمریکا موضع خود را حفظ کرده و اجازه استفاده از تسلیحات خود برای حملات فراتر از مرز‌های اوکراین را نداد.

آمریکا، فرانسه و انگلیس تا کنون اوکراین را از استفاده کردن از تسلیحات دوربرد آنان برای حمله به خاک روسیه منع کرده و این اقدام را به عنوان یک خط قرمز برای کی‌یف مشخص کرده‌اند. کارشناسان می‌گویند سران کشور‌های غربی بیم دارند که صدور اجازه برای استفاده از تسلیحات در خاک روسیه ممکن است جنگ را گسترده‌تر کند.

زلنسکی مدعی است که کاهش محدودیت‌ها به صلح کمک خواهد کرد و می‌تواند روسیه را برای مذاکره کردن تحت فشار قرار دهد. با این حال، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته گفت که لغو محدودیت‌های تسلیحاتی اوکراین به متوقف کردن جنگ کمکی نخواهد کرد.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما