شناسهٔ خبر: 68545305 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اردوغان خواستار اتحاد کشور‌های مسلمان علیه رژیم صهیونیستی شد اردوغان خواستار اتحاد کشور‌های مسلمان علیه رژیم صهیونیستی شد

رئیس جمهور ترکیه می‌گوید تنها راهی که تروریسم رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند، متحد شدن کشور‌های مسلمان با یکدیگر است.

صاحب‌خبر -

یک روز پس از کشته شدن یک شهروند ترکیه‌ای-آمریکایی در کرانه باختری به دست نظامیان اشغالگر، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از کشور‌های اسلامی خواست که علیه رژیم صهیونیستی ائتلاف تشکیل دهند.

به گزارش رویترز، اردوغان در مراسم انجمن مدارس اسلامی در نزدیکی استانبول گفت: «تنها گامی که استکبار اسرائیل، راهزنی اسرائیل و تروریسم اسرائیل را متوقف می‌کند، اتحاد کشور‌های اسلامی است». 

وی اظهار داشت که اقدامات اخیر ترکیه برای بهبود روابط با مصر و سوریه با هدف «تشکیل خط همبستگی در برابر توسعه طلبی اسرائیل است که لبنان و سوریه را نیز تهدید می‌کند».

شایان ذکر است که یک فعال آمریکایی ترک تبار روز گذشته در جریان تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در منطقه نابلس در کرانه باختری هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته و جان خود را از دست داد. کشته شدن این دختر ۲۶ ساله که تابعیت دوگانه ترکیه‌ای و آمریکایی داشت، واکنش رئیس جمهور ترکیه و وزارت خارجه این کشور را برانگیخت. اردوغان روز گذشته تیراندازی مرگبار به این فعال ترکیه‌ای را محکوم کرده و وعده داد که به تلاش‌های خود برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست‌های نسل‌کشی آن که سبب شهادت ۴۱ هزار فلسطینی شده، ادامه خواهد داد.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما