شناسهٔ خبر: 68545116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم اصفهان ۲۵ هزار و ۱۹۰ واحد خون در ماه‌های محرم و صفر اهدا کردند

اصفهان_ایرنا_مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: مردم این استان ۲۵ هزار و ۱۹۰ واحد خون در ماه‌های محرم و صفر به نیازمندان اهدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان، کیان دهراب پور روز شنبه در گفت وگویی افزود:در پویش اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان، اهدا کنندگان از ۱۷ تیرماه تا ۱۴ شهریور ماه به یکی از ۱۱ مرکز اهدای خون استان اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۱۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: ذخیره خون استان اصفهان در زمان حال ۲ هزار و ۱۳۴ واحد و معادل ۵.۲۹ روز می‌باشد که حداقل استاندارد ذخیره خون به روز، هشت روز است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد:در روزهای پایانی شهریور ماه به دلیل بیشتر شدن مسافرت‌ها، احتمال مراجعه کمتر برای اهدای خون وجود دارد اما نیاز بیماران به فرآورده های خونی حداقل ثابت می‌باشد که لازم است اهداکنندگان خون با هر گروه خونی به مراکز اهدای خون استان مراجعه تا خللی در خدمت رسانی به بیماران ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، ۶۲ مرکز در استان اصفهان از سازمان انتقال خون، فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند.

بیش از یک‌هزار ‌و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، بالغ بر یک‌هزار بیمار هموفیلی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی در این استان به‌صورت ماهانه و هفتگی نیازمند دریافت خون هستند.

۵۷.۵۹ درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان مستمر هستند و حداقل ۲ بار در سال خون اهدا می‌کنند.

۱۱ مرکز انتقال خون در استان اصفهان فعالیت می‌کند که ۲ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

نظر شما