شناسهٔ خبر: 68544791 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در تعطیلات هفته گذشته چند نفر در تصادفات کشته شدند؟

رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ ۳۱۴ نفر در صحنه تصادفات رانندگی رخ داده طی یک هفته گذشته در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمار تصادفات رانندگی در هفته گذشته که با پیک ترددها و سفرهای جاده‌ای نیز همراه بود، گفت: از تاریخ ۱۰ شهریورماه تا روز گذشته حدود ۲۲۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است که افزایش چشمگیری را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته داشته است. همچنین آمارها نشان می‌دهد که بیشترین تردد در سه استان مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: در هفته گذشته ۲۶۴ فقره تصادف منجر به فوت در کشور رخ داد که درپی این تصادفات ۳۱۴ نفر در صحنه تصادفات کشته شدند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روندی کاهشی داشته و گرچه حتی یک کشته را نیز زیاد می‌دانیم، اما باید بگویم که با کاهش ۱۹۷ نفری در شمار جانباختگان نسبت به سال قبل، شاهد کاهش ۳۸ درصدی مواردی فوتی در تصادفات را شاهد هستیم.  

وی با بیان اینکه کاهش شمار قربانیان و تصادفات رانندگی نشان‌دهنده اثربخشی اقدامات ایمنی و کاهش تخلفات رانندگی است، گفت: علاوه بر تصادفات فوتی، در هفته گذشته در مجموع ۸۱۵۶ فقره تصادف جرحی نیز در  کشور به ثبت رسیده است که سرعت غیرمجاز، عدم توجه راننده به جلو و از دست دادن کنترل خودرو به عنوان سه عامل اصلی در وقوع این حوادث تلخ شناسایی شده‌اند. این آمار به‌وضوح نشان می‌دهد که ارتقاء فرهنگ رانندگی، افزایش نظارت بر جاده‌ها و بهبود وضعیت ایمنی خودروها از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش بیشتر تلفات جاده‌ای است.

حسینی با بیان اینکه عوامل مختلفی در کاهش تصادفات فوتی نقش داشته‌اند، گفت: از جمله این عوامل می‌توان به افزایش نظارت پلیس راهور، بهبود وضعیت جاده‌ها، ارتقای فرهنگ رانندگی و استفاده از تجهیزات ایمنی در خودروها اشاره کرد.

انتهای پیام

نظر شما