شناسهٔ خبر: 68544731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حمله روسیه به چند‌ قدمی دفتر زلنسکی؛ اوکراین: انبار مهمات روسیه را نابود کردیم

نیروی هوایی اوکراین روز شنبه اعلام کرد که روسیه شب گذشته در مجموع ۶۷ پهپاد شاهد را به اقصی نقاط اوکراین از جمله ساختمان پارلمان در کی‌یف پرتاب کرده است. همچنین روسیه از تسلط بر روستایی در شرق اوکراین خبر داد. از سوی دیگر، اوکراین اعلام کرد که به یک انبار مهمات در منطقه مرزی روسیه حمله کرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورونیوز: نیروی هوایی اوکراین روز شنبه اعلام کرد که روسیه شب گذشته در مجموع ۶۷ پهپاد شاهد را به اقصی نقاط اوکراین از جمله ساختمان پارلمان در کی‌یف پرتاب کرده است. همچنین روسیه از تسلط بر روستایی در شرق اوکراین خبر داد. از سوی دیگر، اوکراین اعلام کرد که به یک انبار مهمات در منطقه مرزی روسیه حمله کرده است.
 
نیروی هوایی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که واحد‌های پدافند هوایی این کشور در یازده نقطه فعال شده‌اند. همچنین تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از حاکی از پیدا شدن بقایای پهپاد در اطراف ساختمان پارلمان اوکراین در مرکز کی‌یف است.
 
با توجه به این که این محدوده پایتخت اوکراین که محل استقرار ساختمان‌های اصلی دولتی اوکراین از جمله دفتر ریاست جمهوری، ساختمان هیات دولت و بانک مرکزی است تحت محافظت سنگین سامانه‌های پدافند‌ هوایی دوران شوروی و همچنین سامانه‌های اهدا شده از سوی غرب است، نفوذ پهپاد یا موشک روسیه به این منطقه رویدادی بسیار نادر محسوب می‌شود.
 
با این حال بنابر تصاویر منتشر شده در تلگرام، دست‌کم چهار تکه از بقایای پهپاد در نزدیکی ساختمان پارلمان پیدا شده و یک تکه از آن کنار پله‌های ورودی این ساختمان افتاده بود.
 
خبرنگار رویترز در پایتخت اوکراین از شنیده شدن صدای انفجار در حوالی ساعت سه بامداد در مرکز شهر کی‌یف خبر داد. همچنین برخی از ساکنان بخش مرکزی پایتخت اوکراین اعلام کردند که شب گذشته با شنیدن صدای انفجار از خواب پریدند.
 
در تحولی دیگر، وزارت دفاع روسیه روز شنبه از ادامه پیشروی در شرق اوکراین و تسلط بر روستایی دیگر در منطقه دونتسک در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی پوکروفسک خبر داد.
 
از سوی دیگر، کی‌یف روز شنبه اعلام کرد که شب گذشته یک انبار مهمات را در منطقه مرزی روسیه هدف حمله پهپادی قرار داده که منجر به انفجار و آتش‌سوزی عظیم در آن شده است.
 
الکساندر گوسف، فرماندار استان ورونژ از کشف بقایای پهپاد مزبور خبر داد و دستور تخلیه مناطق پیرامون این انبار را صادر کرد.
 
نیروی هوایی روسیه بامداد شنبه اعلام کرد پهپادی را در غرب این منطقه و در فاصله کمتر از ۱۵۰ کیلومتری از مرز اوکراین شناسایی و سرنگون کرده است.
 
آقای گوسف بدون اشاره به ماهیت تاسیسات هدف قرار داده شده، گفت: «هیچ‌کس مجروح نشده، اما سرنگونی پهپاد منجر به شعله‌ور شدن آتش‌سوزی عظیمی شد. این آتش‌سوزی به مواد منفجره سرایت کرده و آن‌ها را منفجر کرد. به دلیل آتش‌سوزی، دستور تخلیه روستای مجاور را صادر کردیم.»
 
در همین حال، سرویس امنیتی اوکراین مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد: «روسیه شب گذشته انبار بزرگی از مهمات و تجهیزات را از دست داد.»
 
کی‌یف هدف از حمله به «پایگاه‌های هوایی، انبار مهمات و زیرساخت‌ها» در خاک روسیه را «ایجاد یک منطقه نظامی زدایی شده در مجاورت اوکراین» اعلام کرد و این اهداف را «مشروع» خواند.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما